تهیه‌کننده «سینما دو»:

رابطه سینما و تلویزیون کج‌دار و مریز است

    کد خبر :476165
برنامه «سینما دو»

تهیه‌کننده و مجری برنامه «سینما دو» درباره‌ اینکه تعامل سینما و تلویزیون در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد؟ گفت: این رابطه اوج و فرود داشته است و در کل می‌توان گفت رابطه‌ای کج‌دار و مریز است.

حامد عنقا در گفت‌وگویی با ایسنا در ادامه مطلب بالا اظهار کرد: تلویزیون بر اساس سیاست‌های حاکم بر هر دوره‌ای پیش رفته است. سینما هم در هر دوره فرق کرده است. بسیاری از مدیران تلویزیون ما در این سال‌ها در وزارت ارشاد از مدیران ارشد بوده‌اند و بالعکس مدیران سینمایی ما سال‌ها در تلویزیون مدیریت کرده‌اند؛ بنابراین رابطه سینما و تلویزیون دوره با دوره متفاوت است.

این فیلمنامه‌نویس با بیان مثالی، به رویکرد متفاوت برنامه «هفت» در دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در برنامه «هفت» که آقای جیرانی ابتدا حضور داشتند، برنامه منتقدانه بود، در دوره‌ای دیگری هم حمایتگرانه بود. اما در دوره آقای گبرلو نگاه دیگری حاکم بود و نگاه میانه وجود داشت. پس از آن در دوره آقای افخمی خیلی منتقدانه پیش رفت و احساس من این است که در دوره آقای لطیفی این برنامه نرم و معتدل‌تر به روی آنتن خواهد رفت.

او تصریح کرد: هم‌کلامی بین وزارت ارشاد و تلویزیون دیده می‌شود و علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ای که وجود دارد، نگاه تلویزیون به سینما حمایتی بوده است؛ البته این آدم‌ها هستند که سلیقه‌ها و نظراتشان در کارها می‌آید و با عوض شدنشان رویکردها نیز تغییر می‌کند.

تهیه‌کننده «سینما دو» در ادامه این گفت‌وگو همچنین درباره حاشیه‌های حضور ۴۰۰ نفری اهالی تلویزیون برای پوشش جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: پوشش جشنواره که به نوعی غیرمرتبط با سینمای چهار دهه بعد از انقلاب نیست، اتفاق خوبی است که شبکه‌های ما به برنامه‌های خود را مأموریت می‌دهند تا مهمترین مراسم فرهنگی هنری را پوشش بدهند. اما اینکه محل مناقشه است که چرا تلویزیون با ۴۰۰ نفر این کار را انجام می‌دهد، در مقایسه با تلویزیون‌های دنیا که این پوشش با سه نفر انجام می‌شود، به هر حال رویکردها متفاوت است و نمی‌شود سیاست‌های و رویکردهای تلویزیون خودمان را مثلاً با سیاست‌های شبکه‌ای مثل بی بی سی مقایسه کرد. به عقیده‌ی من اینکه همه شبکه‌ها می‌خواهند به جشنواره بپردازند، اتفاق بدی نیست.

تهیه‌کننده و مجری «سینما دو» درباره جزئیات تولید و پخش این برنامه در آستانه آغاز جشنواره فیلم فجر، توضیح داد: این برنامه قرار است اتفاق بیفتد، اما هنوز رسماً پخش آن از سوی مدیران شبکه اعلام نشده است. ما برای «سینما دو» آمادگی کامل داریم و مبحث برنامه‌های ما هیچ ارتباطی به دیگر برنامه‌های تلویزیون در جشنواره فیلم فجر ندارد.

عنقا با بیان اینکه «سینما دو» قرار است به بررسی چهار دهه سینمای انقلاب بپردازد، بیان کرد: البته جشنواره، آینه ۴۰ سالگی انقلاب است و گفت و گو با افرادی که در این ۴۰ سال چه در حوزه مدیریتی و چه هنری فیلم‌های شاخص خوبی داشته‌اند، در برنامه سینما دو اتفاق می‌افتد ولی اینکه چه زمانی به روی آنتن برویم هنوز مشخص نیست.

مجری برنامه سینما دو در پایان همچنین از تغییرات ملموس این برنامه از جمله تغییر دکور خبر داد و گفت: البته دکور مینیمال و خاص است و با توجه به محتوای برنامه این دکور ساخته شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید