رئیس پارلمان آلمان: مرکل تا سال ۲۰۲۱ صدراعظم می ماند

    کد خبر :540697

«ولفگانگ شویبله» با تمجید از عملکرد صدراعظم آلمان گفت وی برای یک دوره کامل قانونگذاری انتخاب شده و تا پایان آن در سال ۲۰۲۱ در این سمت باقی خواهد ماند.

«ولفگانگ شویبله» رئیس پارلمان آلمان (بوندستاگ) مخالفت خود را با کناره گیری زودتر از موعد «آنگلا مرکل» از صدراعظمی این کشور اعلام کرد.

وی در گفتگو با رادیو براندنبورگ برلین گفت مرکل در مقام صدراعظم بسیار موفق بوده و برای تمام دوره قانونگذاری انتخاب شده است.

شویبله تحویل این سمت به فردی دیگر در دوره قانونی را امری پیچیده و دشوار نامید و تاکید کرد که چنین کاری اساسا با روح قانون اساسی آلمان در تضاد است.

رئیس پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی با استناد به نظرسنجی های انجام شده از مردم آلمان گفت در حال حاضر اکثریت رو به رشدی در جامعه خواهان ماندن مرکل در قدرت هستند.

وی با این سخنان گمانه زنی ها در مورد احتمال کناره گیری مرکل به نفع «آنگرت کرامپ-کارنباور» رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی را نادرست خواند.

به گفته شویبله کناره گیری و تعیین جانشین مسئله ای است که در نظامهای پادشاهی دیده می شود اما در یک نظام دموکراتیک، آرای مردم تعیین کننده است. از این رو هیچ کناره گیری به نفع فرد دیگری در اینگونه نظام ها اتفاق نمی افتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید