رئیس مجلس گینه کوناکری خواستار افزایش همکاری های اقتصادی با ایران شد

    کد خبر :176703

«کلود کوری کوندیانو »رئیس مجلس گینه کوناکری در دیدار با «سید حمید رضا وحید کیانی»،سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: ما خواستار همکاری اقتصادی بیشتر و استفاده از توانمندی های فنی و مهندسی شرکت های ایرانی هستیم.

طرفین در این دیدار در خصوص موضوعاتی مانند افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور ، همکاری های پارلمانی وموضوع قدس به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رئیس مجلس گینه در این دیدار که نایب رئیس مجلس و شماری از معاونان پارلمان این کشور حضور داشتند، با ابراز خرسندی از همکاری های موجود، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی دوجانبه تاکید کرد.
وی در ادامه گفت: پیش از این نیز در ملاقات حضوری با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درکوناکری، بر علاقمندی گینه برای استفاده از فناوری و خدمات فنی و مهندسی ایران تاکید شده بود.
رئیس مجلس گینه در خصوص تصمیم اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مورد قدس نیز گفت: ما نیز مانند دیگر کشورهای مسلمان از اقدام ترامپ ناخرسندیم ؛ ورئیس جمهوری کشورمان که ریاست اتحادیه افریقا را نیز برعهده دارد، با حضور در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در استانبول این نارضایتی را اعلام کرد.
از سوی دیگر، سید حمید رضا وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه کوناکری ، دعوت نامه رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای حضور در کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را در تهران به رئیس مجلس گینه تسلیم کرد.
به گزارش ایرنا،سیزدهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و کمیته های جانبی به میزبانی مجلس شورای اسلامی ایران در تاریخ ٢٦ و ٢٧ دی ماه در تهران برگزار می شود.
جمهوری گینه کشوری است در شمال غربی آفریقا وسواحل اقیانوس اطلس که پایتخت آن شهر کوناکری است. جمعیت این کشور 10 میلیون نفر است که 85 درصد از آنان مسلمان هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید