رئیس جمهوری سابق گرجستان به تحمل سه سال حبس محکوم شد

    کد خبر :192626

دادگاهی در شهر تفلیس، میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهوری سابق گرجستان را به دلیل سوء استفاده از قدرت در دوران ریاست جمهوری خود، به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسوشیتد پرس، دادگاهی در گرجستان با صدور حکمی غیابی، «میخائیل ساکاشویلی» را به جرم سوء استفاده از قدرت خود در جهت بخشش چهار افسر پلیس در این کشور که به کشتن یک صراف متهم شده بودند، به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.

لازم به ذکر است ساکاشویلی که ریاست جمهوری گرجستان در بازه زمانی سالهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ بر عهده داشت، پس از پایان مدت ریاست جمهوری خود گرجستان را به مقصد اوکراین ترک کرد و به سمت استاندار اودسا در اوکراین منصوب شد.

در پی بروز اختلافات گسترده میان وی و «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین، ساکاشویلی در سال ۲۰۱۶ از سمت خود استعفا داده و نسبت به ابراز انتقادات تند علیه ریاست جمهوری اوکراین و سازماندهی چندین تظاهرات علیه دولت این کشور اقدام کرد.

در همین راستا، پروشنکو سال گذشته تابعیت اوکراینی ساکاشویلی را هنگامی که وی در سفر خارج از این کشور به سر می برد لغو کرد.

این درحالیست که ساکاشویلی بار دیگر در سپتامبر سال ۲۰۱۷ به اوکراین بازگشته و مجددا دست به سازماندهی مجموعه ای از اعتراضات علیه دولت این کشور زد.

اکنون دادگاه مذکور در تفلیس گرجستان خواستار استرداد ساکاشویلی از اوکراین به گرجستان شده، درخواستی که تاکنون دولت اوکراین به آن پاسخی نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید