ذوق‌زدگی عربستان از قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام

    کد خبر :724239

«عبدالله بن خالد بن سلطان» نماینده عربستان سعودی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از نشست روز پنجشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ریاض از تصویب قطعنامه مطرح شده شده توسط فرانسه، آلمان و انگلیس که ایران را به همکاری کامل و فوری با این آژانس و بازدید از اماکن مشخص شده، دعوت کرده استقبال می‌کند.

نماینده سعودی با تقدیر و تشکر از آنچه که به زعم خود اقدامات حرفه‌ای و صریح آژانس انرژی اتمی و مدیرکل آن می‌خواند، مدعی شد: عربستان از این قطعنامه حمایت می‌کند ؛چرا که آن گامی مهم و جدی در زمینه تلاش برای مقابله با نقض توافقات بین المللی در خصوص برنامه هسته ای آن است.

نماینده عربستان در آژانس انرژی اتمی در ادامه بیانه خود ادعا کرد که این قطعنامه با خواسته‌های عربستان از جامعه بین المللی مبنی بر آگاهی از مسئولیت‌هایش در زمینه جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری هسته ای برای اهداف غیر مسالمت آمیز و به منظور حفظ امنیت و صلح بین‌المللی هماهنگ است.

به گزارش تسنیم ، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی در نشست شورای حکام مدعی شده بود که ایران چهار ماه امکان دسترسی این آژانس به دو مکان را سلب کرده و تقریبا یک سال است که در مذاکرات جدی برای پاسخ به سوال‌ها در مورد مواد هسته‌ای اعلام نشده احتمالی و فعالیت‌های مرتبط با هسته‌ای شرکت نکرده است.

ایران به شدت از این اقدام اروپایی‌ها انتقاد و تصریح کرد که درخواست آژانس براساس ادعاهای رژیم صهیونیستی و فشارهای آمریکا مطرح شده است که با وجود خروج از برجام، به دنبال آن است که تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی بعد از سر آمدن مهلت آن در توافق هسته‌ای را تمدید کند.

سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که از امضاکنندگان برجام هستند و تاکنون هیچ اقدام عملی در راسای اجرای کامل این توافق و بهره‌مندی ایران از منافع اقتصادی که مهمترین امتیاز آن بوده، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای ارائه به شورای حکام آژانس آماده کرده‌ و در آن خواهان «همکاری کامل» ایران با آژانس شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید