دیپلمات ارشد آمریکا: در حل بن بست هسته ای کره شمالی دیپلماسی را ترجیح می دهیم

    کد خبر :215259

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی روز پنج شنبه تصریح کرد: تمامی گزینه ها برای حل و فصل بحران هسته ای کره شمالی روی میز است، اما فکر نمی کنم واشنگتن برای حل این بحران در این مقطع زمانی به گزینه نظامی نزدیک باشد و به همین علت گزینه دیپلماسی را ترجیح می دهیم.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ‘ جوزف یون’ که در پایتخت ژاپن سخن می گفت، خاطر نشان کرد: آمریکا به دنبال یک راه حل صلح آمیز برای این بحران می باشد و دیپلماسی گزینه ای است که آن را ترجیح می دهد.
نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی همچنین عنوان کرد: سیاست ما در مسیر حل و فصل صلح آمیز بحران هسته ای کره شمالی است. ما بارها گفته ایم که آنچه می خواهیم شاهدش باشیم، مذاکره است. در این مسیر همه گزینه ها روی میز است اما ما اکنون به گزینه نظامی نزدیک نیستیم.
رویترز در ادامه این گزارش خود تصریح کرد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی همچنان از کنار گذاشتن فرآیند توسعه موشک هایی که قابلیت رسیدن به خاک آمریکا را داشته باشند، امتناع می کند.
این در حالی است که دونالد ترامپ به تازگی در اظهارنظری گفت که موشک های هسته ای کره شمالی بزودی خاک آمریکا را تهدید می کنند و قول داد مانع از این اقدام شود.
نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی همچنین از مذاکره اخیر میان دو کره استقبال کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید