دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی و پوتین برای بررسی برنامه هسته ای ایران

    کد خبر :855412

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آغاز نخستین سفر خود به روسیه از زمان تصدی این منصب، با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد تا تحولات سوریه و برنامه هسته ای ایران را با وی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور پیش از ظهر امروز (جمعه) طی سخنانی در آغاز دیدار خود با «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در شهر ساحلی «سوچی»، سطح روابط مسکو و تل آویو را مورد ستایش قرار داد و به وجود منافع مشترک میان آنها به ویژه در رابطه با سوریه اشاره کرد.

پوتین ضمن آن که روابط میان روسیه و رژیم صهونیستی را منحصر به فرد و دارای اعتماد متقابل توصیف کرد، ابراز امیدواری نمود که کابینه بنت نیز با وجود نبردهای سیاسی داخلی در سرزمین های اشغالی، به رویکرد «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر سابق این رژیم در مورد روابط مسکو و تل آویو ادامه دهد.

رئیس جمهوری روسیه در اشاره به وجود آن چه نقاط تماس میان کشورش و رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم خواند نیز اظهار داشت: همان گونه که می دانید، برای بازگرداندن حاکمیت دولت در سوریه تلاش می کنیم و مسائل مورد اختلافی نیز میان ما وجود دارد که شمار آنها کم نیست با این حال نقاط تماس و فرصت هایی برای همکاری به ویژه در رابطه با مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم نیز وجود دارد و به طور کلی مسائل متعددی هست که امکان دارد و می بایست آنها را بررسی کنیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه، پوتین ضمن پیشنهاد به بنت برای تبادل اطلاعات در رابطه با اوضاع منطقه، همچنین تاکید کرد که به باور وی، این مسئله بسیار مفید خواهد بود.

رئیس جمهوری روسیه در مورد روابط اقتصادی و تجاری میان کشورش و اسرائیل نیز عنوان کرد که این روابط با موفقیت در حال توسعه است هر چند که هنوز از نظر حجم و اندازه در سطح پایینی قرار دارد.

پوتین ضمن اعلام این که حجم مبادلات تجاری میان روسیه و اسرائیل با وجود محدودیت های اعمال شده به دلیل همه گیری نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، طی هفت ماه نخست سال جاری میلادی ۵۰ درصد افزایش یافته، به امکان همکاری دو جانبه در بخش های اقتصادی مربوط به فناوری های پیشرفته اشاره کرده و خاطر نشان ساخت که بررسی چنین فرصت هایی میان دو طرف در دوره نخست وزیری نتانیاهو آغاز شده است.

بنت نیز که برای نخستین بار از زمان تصدی منصب نخست وزیری رژیم صهیونیستی به روسیه رفته، در آغاز دیدار با پوتین، اهمیت روابط با مسکو برای تل آویو را مورد تاکید قرار داده و وی را «دوست بسیار نزدیک و واقعی اسرائیل» توصیف کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر این که رئیس جمهوری روسیه طی دو دهه گذشته فرآیند تقویت روابط میان مسکو و تل آویو را رهبری کرده و موفق شد آنها را به سطح کنونی ارتقا دهد، از تصمیم خود برای بررسی تحولات سوریه و «تلاش های در راستای توقف توسعه برنامه هسته ای ایران» در این دیدار دو جانبه خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید