دیدار محرمانه رهبران ائتلاف اهل سنت عراق با سفیر اسرائیل در اردن

    کد خبر :194120

روزنامه القدس العربی اعلام کرده است که رهبران ائتلاف اهل سنت عراق با سفیر اسرائیل در اردن، دیدار کرده اند و قرار است به زودی برای ادامه مذاکرات به قبرس و بعد از آن به تل آویو سفر کنند.

به گزارش بازتاب، روزنامه القدس العربی در گزارشی مدعی شده است که اخیرا رهبران ائتلاف اهل سنت عراق موسوم به «تحالف القوی» در اردن با سفیر اسرائیل در امان دیدار کرده اند.

در این گزارش به نقل از یکی از اعضای این ائتلاف آمده است که نشست گسترده ای که از حدود چندماه پیش برای آن برنامه ریزی شده بود، اخیرا در امان پایتخت اردن با حضور سفیر اسرائیل در اردن و معاون او برگزار شده بود که مسئولیت تأمین امنیت این نشست و برگزاری آن به صورت محرمانه بر عهده دولت اردن بوده است.

القدس العربی ادعا کرده است که هیأت رهبران سیاسی اهل سنت عراق که شماری از آنها رهبران سنی مناطقی هستند که اخیرا از چنگ داعش خارج شده اند در این نشست حضور داشته اند از جمله «احمد المساری»، «خمیس الخنجر»، «عتاب الدوری»، «صالح المطلق»، «لقاء وردی»، «عبدالله یاور» و «مثنی الضاری» که همه این افراد از چهره های شناخته شده جامعه اهل سنت عراق به شمار می روند.

بر اساس این گزارش، نتایج این نشست برای طرف عراقی مفید بوده و قرار شده تا نشست دیگری در اوایل سال جاری میلادی باز هم به صورت محرمانه برگزار شود که احتمالا این دیدار در قبرس انجام خواهد شد و رهبران اهل سنت عراقی بعد از آن به همراه سفیر اسرائیل در اردن، راهی تل آویو خواهند شد.

قرار شده است تا افراد دیگری هم به نشست بعدی اضافه شوند که «رافع العیساوی» و «طارق الهاشمی» از جمله افرادی هستند که قرار است به این هیأت اضافه شوند و بعد از حضور در نشست قبرس، این هیأت عراقی مستقیما راهی تل آویو خواهد شد تا با مسئولان رژیم صهیونیستی به طور مستقیم گفتگو کنند.

در این گزارش آمده است که جریان سیاسی اهل سنت عراق به این نتیجه رسیده است که دشمنی با اسرائیل به سود آنها نخواهد بود به ویژه اینکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم تاکنون موفق نشده اند حمایت لازم از آنها را تأمین کنند.

به همین دلیل و با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، جریان سیاسی اهل سنت تصمیم گرفته است تا اسرائیل را به عنوان هم پیمان جدید خود انتخاب کند تا به این ترتیب از طریق تل آویو بر واشنگتن هم فشار وارد کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید