دیدار رئیس مجلس با مراجع عظام تقلید

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۲۱:۴۳
    کد خبر :855141

آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز قم، دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با مراجع عظام تقلید در قمآیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با بیان روایتی از امام علی (ع) که می‌فرمایند اگر هفت اقلیم روی زمین را به من بدهند، من دانه‌ای را از دهان مورچه‌ای نمی‌گیرم لذا برای مبارزه با ظلم و برقراری عدالت جدیت دارند گفت: مهم‌ترین کار شما برقراری عدالت در برابر ظلم و فقر در جامعه و ایجاد حق است.

این مرجع تقلید افزود: توفیقی که امروز به شما داده شده بسیار مهم است به خصوص که طبق فرمایش امام (ره) مجلس در رأس امور بوده و امروز شما برای این مهم انتخاب شده اید.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگی مجلس امانتی از سوی مردم برای شما است، یادآور شد: شما باید خود را برای نگاهداری از این امانت آماده کنید؛ جامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید و از آنجایی که عزت از آن خدا، پیغمبر (ص) و مومنان است شما باید آن را در برابر دشمنان حفظ کنید.

گلایه آیت الله علوی گرگانی از محقق نشدن حقوق ملت

آیت الله علوی گرگانی در این دیدار با اشاره به وضعیت کشور، گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار گرفته است که نیاز بسیار به کمک و مساعدت دارد که البته شما به تنهایی نمی‌توانید و همه ما باید به حل آن کمک کنیم.

این مرجع تقلید با توصیه به مسئولین نظام مبنی بر حفظ تقوا و در میان مردم بودن افزود: کار باید به دست مردم پیش برود لذا اگر آن‌ها کنار مسئولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت.

وی همچنین مسأله فرهنگ جامعه را بسیار مهم خواند و افزود: اگر فرهنگ جامعه از دست برود به فاصله گرفتن مردم از مسئولان می‌انجامد که بالاترین عذاب است.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی و معیشتی خاطرنشان کرد: وقتی خبردار شدم افراد لایقی در رأس کار آمده اند خوشحال شدم و اکنون انتظار داریم هرچه زودتر آثار و برکات این حضور را ببینیم.

آیت الله سعیدی: دشمنان از وحدت و همدلی میان رؤسای کنونی قوا رضایت ندارند

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار گفت: یکی از افتخارات ما انتخاب شما، آقای رئیسی و آقای اژه‌ای بود که در سه قوه حضور داشته و متحد باشند که نمونه آن را تا کنون در سال‌های پس از انقلاب نداشتیم و این نکته لازم به ذکر است که دشمنان نمی‌خواهند شما رؤسای قوا با یکدیگر وحدت داشته باشید.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) معیشت را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دانست و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور طرح‌ها و برنامه‌های خوبی دارد، اما وضعیت مالی آن‌ها خوب نیست که باید در جریان بررسی لایحه بودجه به آن توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این دیدارها از عملکرد مجلس یازدهم گزارشی ارائه کرد.

آقای قالیباف در خصوص عملکرد مجلس در حوزه مسکن، تصویب طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها، افزایش بودجه حوزه فرهنگی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ۲.۵ برابر، طرح های مجلس برای کنترل تورم و نقدینگی، موفقیت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، برنامه های مجلس برای کنترل کسری بودجه و بازار بورس گزارشی ارائه کرد.

خاطرنشان می شود: رئیس مجلس شورای اسلامی امروز با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در قم، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) و آیت الله صافی گلپایگانی جوادی آملی هم دیدار و گفتگو کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید