دونده بریتانیایی از جنوب تا شمال آفریقا را در ۳۵۰ روز دوید/ عکس

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۴۴
    کد خبر :1060403
دونده بریتانیایی

یک دونده بریتانیایی با وجود چالش‌های وحشتناکی مثل گروگانگیری و ناپدید شدن در جنگل توانست از جنوب تا شمال آفریقا را بدود.

«راس کوک» از نوک آفریقای جنوبی تا تونس دویده و بیش از ۱۶۰۰۰ کیلومتر را در ۳۵۰ روز طی کرده است. او امروز یکشنبه توانست به بندری در تونس برسد و به اولین نفری تبدیل شود که کل قاره آفریقا را دویده است.

او سفر خود را در کیپ آگولهاس، آفریقای جنوبی – جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا – در آوریل ۲۰۲۳ آغاز و در این مسیر برای دو موسسه خیریه پول جمع آوری کرد. در هفت روز گذشته، او بیش از ۲۱۷ هزار پوند از مجموع ۵۶۸ هزار پوندی خود را جمع آوری کرده است.

سفر او همیشه هموار نبوده است. در آنگولا، او و تیمش با اسلحه مورد سرقت قرار گرفتند. دوربین، گوشی و پاسپورت آنها به سرقت رفته بود. سپس در ماه اوت، آقای کوک ناپدید شد. او چندین روز در جنگلی در جمهوری دموکراتیک کنگو گم شده بود. افراد محلی سرانجام توانستند با پرداخت پول به روستاییان مسلح به قمه او را آزاد کنند.

عبور از مرز الجزایر و موریتانی هم بدون ویزا ممکن نبود اما با راه اندازی یک کمپین، سرانجام دولت الجزایر به او ویزای حسن نیت و دوستی داد تا وی به سفرش ادامه دهد.

اگرچه دویدن در سراسر آفریقا بزرگترین چالش او است، اما اولین چالش او نیست. کوک در ۲۲ سالگی از آسیا به انگلستان دوید و ۷۱ ماراتن را در ۶۶ روز به پایان رساند.

اسکای‌نیوز

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید