دولت قصد دارد بازار سرمایه را رونق دهد

    کد خبر :750570

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه وضعیت بازار سهام تنها با نوسان شاخص سنجیده نمی شود و بورس ایران درحال رسیدن به بورس مدرن است، گفت: دولت از طریق ادامه برنامه های توسعه ، بازارسرمایه را رونق می دهد.

به گزارش بورس تهران، فرهاد دژپسند در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه امور مجلس وزارت اقتصاد درباره شاخص بورس که طی حدود دو ماه با ریزش ۶۰۰ هزار واحدی و زیان تا ۷۰ درصدی سهام برخی شرکت‌ها همراه شده، گفت: وضعیت بورس نباید تنها با رشد یا کاهش شاخص سنجیده شود.

وی ادامه داد: بازار سرمایه با توجه به مواردی چون افزایش تعداد فعالان، رشد ارزش معاملات و گسترش ابزارها، حکایت از تعمیق و روند رو به رشد دارد و با توجه به میزان گسترش و عمق در حال نزدیک شدن به معیارهای بورس مدرن است. شاخص بورس هم تابع عواملی است که در صورت مقایسه دو روز پایانی این هفته، لزوماً در حال کاهش نیست.

این مقام مسئول با اعلام اینکه دولت از طریق ادامه اجرای برنامه‌های توسعه، بازار سرمایه را رونق می‌بخشد، افزود: همه شرکت‌ها طبق مصوبه ۲۰ شهریور شورای عالی بورس، ملزم به بازار گردانی حرفه‌ای شده‌اند اما شاید برخی بنگاه‌ها مایل نباشند ولی مهم این است که هر شرکتی دارای بازار گردانی مشخص باشد.

دژپسند ادامه داد: خوشبختانه بانک‌ها، شرکت‌های تابعه سازمان تأمین اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سایر نهادهای بزرگ به مرور این مصوبه را به اجرا گذاشته اند و امید می‌رود در آینده نزدیک ثمرات این تصمیم به بار بنشیند.

وی با اعلام تأمین کسری دولت با استفاده از ظرفیت‌های بورس و با فروش ۹۰ و ۳۳ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه و عرضه سهام، توضیح داد: البته تأمین مالی، هدف دوم واگذاری دارایی‌های دولت بوده و هدف اصلی، گسترش حضور مردم در اقتصاد، باز کردن میدان برای حضور بخش خصوصی، شفاف سازی واگذاری شرکت‌های دولتی و توسعه و تعمیق بازار سرمایه بوده و عرضه صندوق سرمایه گذاری چهار پالایشگاه در همین راستا بود که با استقبال چهار میلیون نفری همراه شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید