دور همی یلدایی چقدر آب می خورد؟

    کد خبر :1041819
شب چله

یکی از شهروندان تهرانی با بیان اینکه همچنان قیمت میوه در نقاط مختلف تهران اختلاف فاحشی دارد، افزود: هزینه اجاره بهای مغازه میوه فروشی نیز از جیب مشتری می رود و به نسبتی بالا بودن اجاره، سود میوه ها نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه یک نرخ مصوب در این راستا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: به طور مثال انار در بازار میوه و تره بار شهرداری کیلویی ۱۸ تومان است در صورتی که دو چهارراه بالاتر در میوه فروشی کیلویی بیش از ۳۰ تومان به فروش می رسد.

فاضل عالمی عنوان کرد: این مبلغ برای محله های متوسط تهران بود در بالا شهر قیمت ها بسیار نجومی تر است.

هدیه شب چله ای برخی میوه فروشان به مردم

یکی از میوه فروشان محله فلاح در این خصوص اعلام کرد: با توجه به اینکه امسال دیگر ترس ابتلا به کرونا کاهش پیدا کرده و خواهان بازگشت به مهمانی ها و دورهمی های گرم در بین خانواده ها هستیم سعی کردیم درصدی از سودمان را برای رونق بخشی میهمانی ها به خانواده ها هدیه کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این موضوع همه گیر شود، افزود: در حال حاضر چند مغازه عرضه میوه و تره بار خبر دارم که این کار را انجام می دهند.

فرزاد اشراقی گفت: امیدواریم امسال شاهد دورهمی ها مانند گذشته باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار  در خصوص شب یلدا، اظهار داشت: این شب و گرامی داشت آن به این دلیل است که افراد قدر زمان را بدانند و زمان بیشتری را به دورهمی و کنار عزیزانشان بودن تخصیص دهند، امیدواریم فرهنگ اروپایی و افزایش تنهایی افراد با قوت گرفتن فرهنگ های گرم ایرانی کمرنگ شود.

 وی درخصوص قیمت های میوه در مراکز عرضه، افزود: خوشبختانه امسال در فصول مختلف با فراوانی محصولات روبرو بودیم به همین دلیل با کمبود و یا افزایش قیمت طولانی مدت روبروشدیم.

اسدالله کارگر در خصوصی قیمت های مصوب میوه توضیح داد: قیمت ها هفتگی و به صورت کیفیتی عرضه می شود، متاسفانه میوه ها برند سازی نشده اند که بتوانیم در کل ایران با یک نرخ عرضه کنیم، اما برای عدالت بیشتر آنها را سه نرخه کرده ایم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار در خصوص قیمت میوه ویژه شب یلدا گفت: برای یک خانواده چهار نفره اگر بخواهیم قیمت میوه را برآورد کنیم باید گفت که دو کیلو انار ۶۰ هزار تومان، یک کیلو خیار ۱۶ هزار تومان، دو کیلو پرتقال ۳۰ هزار تومان یک کیلو موز ۵۵ هزار تومان یک کیلو سیب ۳۵ هزار تومان و چهار کیلو هندوانه ۶۰ هزار تومان است.

وی افزود: این قیمت ها میانگین قیمتی در مراکز عرضه است.

عرضه آجیل شب یلدا بیش از ۴۸۰ هزار تومان گرانفروشی است

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار و آجیل تهران نیز در خصوص نرخ آجیل ویژه شب یلدا عنوان کرد: قیمت آجیل شب یلدا ممتاز که شامل ۹۰۰ گرم پسته اکبری یا احمدآقایی ممتاز، مغز گردو، بادام هندی، انجیر، مغز فندق، بادام پوست کاغذی، کشمش، توت، مویز و برگه زرد آلود و ۱۰۰ گرم (چند تکه) باسلوق است، حداکثر ۴۸۰ تومان تعیین شده و عرضه این نوع آجیل بالاتر از این قیمت گران فروشی است.

وی با اشاره به اینکه آجیل شیرین با آجیل شب یلدا متفاوت است، اظهار داشت: آجیل شیرین به دو شکل است که نوع تمام مغز بوده و قیمت آن بالاتر است.

در حال حاضر با این اقلام یک خانواده چهارنفره برای شب یلدا باید دست کم ۷۳۶ هزار تومان هزینه کند. که اگر بنا به مهمانی ۸ نفره و دورهمی باشد فقط و فقط بدون احتساب غذا باید حدود ۱ میلیون و۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید