دوره بیماری امیکرون از دلتا کوتاه‌تر است

    کد خبر :901600
دوره بیماری امیکرون از دلتا کوتاه‌تر است

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، دوره بیماری ناشی از ابتلا به سویه امیکرون به طور متوسط ​​حدود دو روز کوتاهتر از نوع دلتا است.

یک مطالعه بزرگ روی انگلیسی‌های واکسینه‌شده که پس از ابتلا به عفونت‌های جدید، گزارش علائم کووید-19 خود را در گوشی هوشمند ثبت می‌کردند، دوره کمتر بیماری با سویه امیکرون را نشان داد.

محققان این مطالعه یادآور شدند: «دوره کوتاه‌تر بیماری حاکی از دوره عفونی کوتاه‌تر است که به نوبه خود بر سیاست‌های بهداشتی محل کار و راهنمایی‌های بهداشت عمومی تاثیر می‌گذارد».

بر اساس برنامه Zoe COVID، که داده‌های مربوط به علائم خود گزارش‌شده را جمع‌آوری می‌کند، این مطالعه همچنین نشان داد که عفونت علامت‌دار امیکرون ۲۵ درصد کمتر از دلتا منجر به بستری شدن در بیمارستان می‌شود.

محققان در دانشگاه کینگز لندن دو مجموعه از داده‌ها را از اول ژوئن تا ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ تجزیه و تحلیل کردند؛ زمانی که نوع دلتا بیش از ۷۰ درصد موارد را تشکیل می‌داد و از ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۲۲، زمانی که شیوه سویه امیکرون بیشتر بود و بیش از ۷۰ درصد موارد را شامل می‌شد.

به گزارش فارس، این مطالعه در مجله پزشکی لنست منتشر شده و در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا اواخر این ماه ارائه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید