دورخیز خودروسازان چینی برای کسب سهم از بازار امریکا

  • خودرو
  • شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
    کد خبر :338609

خودروسازان چینی بعد از سال‌ها تلاش برای ارتقا بیش از پیش کیفیت خودرو‌های خود، حال آماده هستند تا در بازار ایالات متحده حضور پیدا کنند.

خودروسازان چینی مدتی است که تلاش می‌کنند کیفیت خودروهای تولیدی خود را بالا ببرند تا بتوانند در بازارهای جهانی با همتایان اروپایی و آمریکایی خود رقابت کنند. نکته‌ی مهم این است که طولی نخواهد کشید که خودروسازان چینی بالاخره راه خود را به بازار ایالات متحده باز کنند و هنگامی که این اتفاق رخ دهد کیفیت خودروهای تولید شده توسط چینی‌ها می‌تواند قابل رقابت با خودروسازان دیگر باشد. اما تا آن لحظه نگاه کوتاه به وضعیت این خودروسازان و خودروهای تولیدی توسط آنها خواهیم داشت.

باید به این موضوع نیز توجه داشت که خودروسازان چینی در هنگام ورود به بازار ایالات متحده از این نظر غافلگیر خواهند شد که تمام خریداران نسبت به خودروهای تولیدی توسط آن‌ها خوشبین نیستند. طبق آماری که توسط Autolist تهیه شده است حدود ۳۵ درصد از خریداران نسبت به خرید خودروهای چینی راغب نیستند و ۲۸ درصد افراد نیز مایل هستند تا از خودروسازان چینی خودرو خریداری کنند و ۳۷ درصد این جامعه آماری نیز هنوز از تصمیم خود مطمئن نیست‌اند. جالب‌تر اینکه وقتی از کسانی که به خرید خودروی چینی راغب نبودن پرسیده شد که دلیل آن‌ چیست، ۲۴ درصد از این افراد گفتند که به طور کلی به خودروهای چینی اعتماد ندارند، ۲۱ درصد از نظر ایمنی و ۱۵ درصد از نظر شبکه سرویس دهی و فروش نامطمئن هستند.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که در نهایت صاحبان خودروهای کره‌ای نسبت به صاحبان خودروهای آمریکایی رقبت بیشتری برای خرید خودروهای چینی خواهند داشت. در میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۲۹ درصد از کسانی که مالک یک خودروی اروپایی هستند راغب بودند تا خودروی چینی خریداری کنند در حالی که ۳۴ درصد هنوز در تصمیم گیری مردد بودند و ۳۷ درصد هم قاطعانه مخالف این موضوع بودند. از جمله دلایلی که صاحبان خودروهای اروپایی برای توجیه خرید خودروی چینی بیان کردند در ۴۰ درصد از موارد موبوط به قیمت گذاری رقابتی، ۱۸ درصد از نظر تکنولوژی و ۱۵ درصد از نظر ایمنی است. برندهای چینی مطرح که برند Wey نیز از جمله آن‌ها است قصد دارند تا در چند سال آینده در بازار ایالات متحده خودنمایی کنند. البته خودروسازان دیگری همچون جک و جیلی نیز سعی دارند تا با همکاری مشترک با خودروسازان اروپایی و آمریکایی به کیفیت بالاتر دست پیدا کنند.

در انتها نیز باید افزود که کسب موفقیت برای خودروسازان چینی در بازار ایالات متحده وابستگی بسیار زیادی به قیمت گذاری رقابتی، کیفیت و خدمات پس از فروش و سرویس دهی خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید