دهلران در وضعیت قرمز قرار گرفت

    کد خبر :796293

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام شهرستان دهلران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

همچنین شهرستان‌های آبدانان و چرداول نارنجی و دیگر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایلنا،در هفته ابتدایی سال جدید میزان ابتلا و بستری بیماران ناشی از کرونا ویروس در استان ایلام روندی صعودی داشته است، بطوری که در هفته گذشته رقم مبتلایان به ویروس کرونا در استان سه رقمی شد و بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گشت و گذار‌های نوروزی و حضور مهمانان نوروزی، برپایی چادر در طبیعت، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و گردشگران از مهمترین دلایل بالا رفتن این آمار‌ها است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان شهرستان‌های آبدانان، چرداول و ایوان روند صعودی از نظر ابتلا به کرونا را دارند و با تداوم شرایط موجود احتمال نارنجی شدن شهرستان ایوان نیز دور از انتظار نیست.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: بر اساس تحلیل‌های موجود ۷۰ درصد نتایج آزمایشگاهی بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی در شهرستان ایوان در طول پنج روز اول فروردین ماه مثبت بوده و کانون‌های آلودگی به ویروس کرونا در این شهرستان عمدتا خانوادگی و مهمانان نوروزی بوده اند.

هم اکنون نیز به دلیل وضعیت قرمز و نارنجی شهرستان‌های دهلران و آبدانان مسیر‌های ارتباطی منتهی به این دو شهرستان مسدود شده و اجازه ورود به گردشگران و مهمانان نوروزی به این شهرستان‌ها داده نمی‌شود.

۶۰ درصد مبتلایان کرونا در ایلام مهمانان نوروزی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته در روز‌های گذشته از موارد نمونه گیری انجام‌گرفته کرونا بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مبتلایان ساکن استان نبوده و میهمان نوروزی هستند.

دکتر جمیل صادقی فر افزود: افزایش شمار مبتلایان و بستری‌ها در استان وضعیت مقابله با این ویروس را در ایلام نگران کننده کرده است.

وی یادآور شد: به دلیل افزایش سفر‌های نوروزی و نزدیکی استان خوزستان به شهرستان‌های حوزه جنوبی این استان شهرستان دهلران و آبدانان پس از ایلام دارای بالاترین آمار بیماران بستری هستند.

آماده باش تمامی ستاد‌های کرونا در استان ایلام

به دلیل روند صعودی شیوع کرونا و آمار مبتلایان در استان به دستور محمد نوذری استاندار ایلام تمامی ستاد‌های کرونا در استان برای کنترل و مهار این بیماری به حالت آماده باش درآمدند و جلسات فوق العاده‌ای به دستور استاندار ایلام در شهرستان‌های آبدانان، ایوان، چرداول و دهلران که در آنها روند کرونا افزایشی است برگزار شد.

هم اکنون در استان ایلام ۲۷ هزار و ۳۸۲ مبتلا، ۶۷۳ فوتی، ۶۹ بستری و ۲۵ هزار و ۵۳۲ ثبت شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید