دمنوشی معجزه آسا با خواص فراوان

    کد خبر :906908

مهمترین خاصیتی که دمنوش زنجبیل و دارچین دارد درمان سردی و بلغم از بدن می باشد. دارچین یکی از گیاهان ادویه ای بی نظیر برای کاهش وزن، کلسترول خون و چربی سوزی می باشد. زنجبیل نیز به دلیل داشتن خواص عالی مثل خواص سیرکنندگی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی جز داروهای گیاهی که در کاهش وزن و درمان بیماری های مثل سرطان، میگرن، تنبلی تخمدان قرار می گیرد.

دمنوش زنجبیل و دارچین جز یکی از بهترین دمنوش ها می باشد. این دمنوش دارای خواص عالی برای چربی سوزی، کاهش درد آرتروز، سردرد و رفع مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع می باشد.

درمان ریفلاکس یا سوزش سر دل
استفاده از چای زنجبیل و دارچین به دلیل خواص تسکین دهندگی می تواند موجب درمان و تسکین فوری سوزش سر دل شود. برای این کار باید به اندازه نوک قاشق جای خوری پودر زنجبیل و دارچین را درون یک فنجان چای بریزید و بنوشید.

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
دارچین خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و می تواند با تقویت گلبول های سفید خون می شود. همچنین دارچین و زنجبیل مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارند که در کنار هم باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شود.

 بالا رفتن انرژی بدن و رفع خستگی
استفاده از دمنوش زنجبیل و دارچین می توانند موجب کاهش خستگی، خواب آلودگی و افزایش انرژی بدن شوند. همچنین این دمنوش به دلیل عطر خاص زنجبیل و دارچین می تواند باعث از بین رفتن تنش و استرس شود.

کاهش درد دوران قاعدگی
استفاده از دمنوش زنجبیل و دارچین می تواند به کاهش درد در دوران قاعدگی کمک نماید. باید به این نکته توجه کرد که نباید در این دوران از این دمنوش بیش از حد استفاده شود زیرا ممکن است موجب تشدید خونریزی شود.

درمان مشکلات گوارشی
چای زنجبیل و دارچین می توانند برخی از مشکلات و ناراحتی های دستگاه گوارش مانند درد معده، نفخ، یبوست، سوء هاضمه را برطرف نماید. و همچنین به علت داشتن خاصیت ضد عفونی کننده، می تواند موجب پاکسازی معده و کاهش حالت تهوع شود.

لاغری و کاهش وزن
یکی از مهم ترین خاصیت دمنوش یا چای دارچین و زنجبیل کمک به کاهش وزن و لاغری می باشد. هر دو این گیاهان دارای خاصیت چربی سوزی بوده که می تواند باعث تناسب اندام و لاغری شود.

بهداشت نیوز/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید