دلیل کمبود گوجه فرنگی در بازار مشخص شد

    کد خبر :1036073
گوجه فرنگی

 حسین اصغری با بیان اینکه تولید سبزی و صیفی در کشور به صورت چهار فصل و مستمر ادامه دارد، گفت: محصولاتی مثل سیب زمینی و پیاز به دلیل قابلیت انبارداری از تولید تابستان و اوایل پاییز در انبارها نگهداری و به مرور به بازارهای مصرف عرضه می‌شود. قیمت این محصولات هم در بازار رضایت مصرف‌کنندگان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: گوجه فرنگی به دلیل شرایط محصول امکان انبار کردن را ندارد. البته مقداری در استان خوزستان انبار می‌شود که زیاد نیست تا بتوانیم بازار را با آن تامین کنیم.

مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی اضافه کرد: برای فصل پاییز میزان ۴۸۰۰ هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی در استان‌های جنوبی هماهنگ شده و از این ۴۸۰۰ هکتار ۲۱۵ هزار تن محصول به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس برآوردها ۱۳۵ هزار تن از این ۲۱۵ هزار تن فقط در ماه آذر به بازار عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت: در چند روز گذشته به دلیل بارندگی در مناطق جنوبی، مزارع به دلیل عدم امکان تردد قابلیت برداشت نداشتند. به همین دلیل بازار با کمبود گوجه فرنگی مواجه شد. با بهبود شرایط جوی و امکان بارگیری محصول در چند روز آینده حجم زیادی گوجه فرنگی وارد بازار مصرفی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید