دفاع نیکی هیلی از سیاست های ترامپ در برابر ایران

    کد خبر :752980

نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل از سیاست های دولت ترامپ در زمینه خروج از توافق هسته ای و به شهادت رساندن سردار شهید قایم سلیمانی دفاع کرده و با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران در صفحه توییترش نوشت: در حالی که بایدن(نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا) و هریس(معاون بایدن) می خواهند توافق هسته ای را احیا کرده و میلیاردها دلار به ایران بدهند، دولت ترامپ از توافق فاجعه بار هسته ای خارج شد و یکی از خطرناک ترین آدمهای آنها را از میان برداشت-اقدامی که بایدن با آن مخالف بود.
ادعاهای هیلی در این باره در پی این مطرح می شود که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای به طور یک جانبه از آن خارج شده و پس از آن تا به امروز در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری تحریم های متعدد اقتصادی را علیه ایران اعمال کرده است.
در حالی که بسیاری معتقدند این تحریم ها به ویژه در دوران همه گیری بیماری کرونا که تامین مواد غذایی و دارویی اهمیت بیشتری یافته است، موانعی در انجام تبادلات مالی برای تامین این کالاهای بشردوستانه ایجاد می کند، دولت آمریکا مدعی است که این تبادلات بلامانع هستند.
دولت آمریکا همچنین در دی ماه سال گذشته در حمله ای پهپادی به دستور رئیس‌جمهور این کشور، سردار شهید قاسم سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. اقدامی غیر قانونی و تروریستی که بسیاری از تحلیل گران آن را موجب افزایش تنش میان تهران-واشنگتن و شدت گرفتن نگرانی های داخلی آمریکا از درگیری نظامی گسترده میان این دو کشور تلقی کردند.

به گزارش ایسنا، در پی این اقدام، سپاه پاسداران ایران با عملی کردن وعده انتقام سخت، پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق را موشک باران کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید