انشای زاکانی از روی دیکته های غلط تاجگردون/ از نگاه آقای زاکانی رانت خیلی بد است ولی برای همسایه

  • سیاسی
  • شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۵۶
    کد خبر :740586

غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم که پس از کش و قوس های فراوان و به دلیل عدم تأیید اعتبارنامه از ادامه کار در مجلس بازماند، اخیراً اقدام به یک افشاگری قابل تأمل علیه علیرضا زاکانی دیگر نماینده منتخب مجلس یازدهم کرده است؛ منتخبی که می توان او را در خط مقدم تلاش برای حذف تاجگردون از مجلس معرفی کرد.

به گزارش «بازتاب»، منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم در حساب توئیتری خود و علیه علیرضا زاکانی نوشته است که زاکانی برادر داماد خودش را گذاشت معاونش. زمان بررسی اعتبارنامه در جلسه از من سوال کرد میلاد کرمی دایی زاده شماست و چرا در پتروشیمی کار می کند. گفتم پتروشیمی هزار نفر کار می کند اینم یکیش. مادر بزرگ پدر میلاد کرمی میشه دختر دایی من. گفت این یعنی رانت قضاوت با شما.
تاجگردون این توئیت را با هشتگ دستمال کثیف منتشر کرده است.


انتشار این توئیت و طرح یک ادعا علیه زاکانی که در مجلس یازدهم نمایندگی مردم قم را بر عهده دارد، از آن جهت مهم و قابل تأمل است که بدانیم او در خط مقدم مقابله با حضور تاجگردون در مجلس قرار داشت و برای رد اعتبارنامه منتخب تاجگردون از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

به طور مثال در تاریخ 20 تیر 1399 زاکانی در مورد تاجگردون به رسانه ها گفت: تاجگردون هفت مشکل اصلی داشت، یکی عدم صداقت و گفتن حرف های ضد و نقیض بسیاری بود، دومی شبکه ای از عناصر انسانی را آورده بود و در مدیریت کشور یک شبکه تشکیل داده بود. ٢٣ نفر از اقوام او در مراتب جدی و اساسی در مجموعه های حکومتی حضور داشتند. سومین مورد استفاده از بودجه و وابسته کردن دستگاه ها به خود بود که یک عدم صلاحیت برای او ایجاد می کرد. چهارمین ویژگی هم این بود که او با استفاده از آن شبکه و قابلیت بودجه برای خود مال اندوزی کرده و امکانات ویژه ای را ایجاد می کرد.

زاکانی همچنین در مورد دیگر دلایل و زمینه هایی که باعث شد تا خط رد اعتبارنامه تاجگردون را در مجلس دنبال کند در گفت و گو با رسانه ها افزود: ویژگی بعدی جنبه ارتباط با فتنه بود که برای ما بسیار کم رنگ بود. چون ما می‌خواستیم ویژگی های اقتصادی که مهم بودند را بررسی کنیم. ویژگی بعدی هم ارتباط با ضد انقلاب بود که نامه صریح وزارت اطلاعات هم صادر شده بود.

او به طور کلی ٩ جلد پرونده در شورای نگهبان داشت و با این وجود تایید شده بود. این راهی است که در مجلس آغاز شده و همان ها هم که به او رای داده بودند از بچه های انقلاب هستند و شاید توجیه نشده بودند و شاید هم می ترسیدند. چراکه نهادهای مختلف اعتیارنامه او را تایید کرده بودند.

همانطور که مشاهده می شود، زاکانی همزمان با آغاز به کار مجلس یازدهم با طرح انبوهی از ادعاها علیه تاجگردون وارد میدان عمل شد و خود را به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل رد اعتبارنامه منتخب مردم گچساران در مجلس معرفی کرد.

نماینده مردم قم در میان همه ادعاهای خود استفاده از رانت و استخدام های سفارشی در بدنه های دولتی و مدیریتی را نیز مطرح کرده و تاجگردون را به دلیل عمل به چنین اقداماتی شایسته نمایندگی مردم ندانسته بود.

حالا و در کمتر از دوماه گذشت زمان از آن تاریخ، این بار نوبت به منتخب مردم گچساران رسید تا با طرح ادعایی مشخص (انتصاب برادر داماد به عنوان معاون) نماینده مردم قم را به استفاده از رانت متهم کند؛ ادعایی که اگر صحیح باشد باید گفت از نگاه آقای زاکانی رانت و استفاده از فرصت های ویژه تنها برای رقبای سیاسی مضموم است و بهره برداری از چنین رویه هایی توسط خودی ها اساساً اشکالی ندارد.

اگرچه برای نتیجه گیری دقیق باید منتظر ماند و دید واکنش نماینده مردم قم به این ادعا چه خواهد بود، اما به صورت کلی رویه های تاریخی نشان داده است که چنین استفاده هایی از پست و مقام در کشور ما چندان غیر طبیعی نیست و بسیاری از مسئولان بدون انجام چنین انتصاب هایی اصلاً نمی توانند کارهای خود را پیش ببرند!

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مهدی گفت:

    از نظر مردم رانت یعنی دزدی ازخزانه کشور با امضا های طلایی.

دیدگاهتان را بنویسید