دستگیری کارشناس دادگستری به دلیل رشوه

    کد خبر :1026734

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: یکی از کارشناسان رسمی این دادگستری به علت دریافت رشوه از طرفین پرونده، دستگیر شد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام «سیدعبدالمهدی موسوی» با اشاره به برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضا با هرگونه فساد در درون و بیرون مجموعه عدلیه، افزود: در یک مورد از جرائم در این زمینه، یکی از کارشناسان رسمی دادگستری با دریافت مبالغی از یکی از طرفین پرونده‌ها، نظریه کارشناسی خود را به نفع وی اعلام می‌کرد.

وی بیان کرد: با رصد و پیگیری‌هایی که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی داشت، مشخص شد این کارشناس مبلغی بالغ بر ۷۰ برابر دستمزد کارشناسی از متقاضی دریافت کرده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: این فرد به هنگام اخذ رشوه از یکی از طرفین پرونده دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شد و پرونده وی در مرحله تکمیل تحقیقات قرار دارد.

حجت الاسلام موسوی،از مراجعان به مجتمع‌های قضایی استان مرکزی خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند.

وی بیان کرد : مرد از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰، در شناسایی سوء جریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه، قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید