دستگیری قاتل تابلوی پیکاسو در لندن!

    کد خبر :668849

مردی که روز شنبه تابلوی 26 میلیون دلاری(حدود 364 میلیارد تومان) پیکاسو را در گالری معروف «تِیت» لندن پاره کرده بود توسط پلیس دستگیر شد.

 

پلیس بریتانیا مردی را که تابلوی ۲۰ میلیون پوندی(۲۶ میلیون دلاری) پیکاسو با عنوان «نیم‌تنه یک زن» را پاره کرده بود دستگیر کرد.

 

مردی که روز شنبه تابلوی ۲۶ میلیون دلاری(حدود ۳۶۴ میلیارد تومان) پیکاسو را در گالری معروف «تِیت» لندن پاره کرده بود توسط پلیس دستگیر شد.

این حادثه روز شنبه در گالری تیت مدرن اتفاق افتاد. نقاشی «نیم‌تنه یک زن» که در سال ۱۹۴۴ توسط پیکاسو خلق شده و ۲۰ میلیون پوند (۲۶ میلیون دلار) قیمت دارد.

 

گفته می‌شود این اثر، تصویر «دورا مار» معشوقه پیکاسو است که این نقاش بزرگ آن را در ماه می سال ۱۹۴۴ در طی ماه‌های پایانی اشغال پاریس توسط نازی‌ها، خلق کرده است.

مسولین این گالری اتفاق مذکور را تایید کرده اما از انتشار هرگونه جزئیاتی خودداری کرده‌اند. در تنها بیانیه نگارخانه هنر مدرن تِیت آمده: حادثه‌ای در تاریخ ۲۸ دسامبر در نگارخانه هنر مدرن تِت رخ داده که طی آن یکی از اعضای جامعه سعی در آسیب رساندن به یک تابلوی نقاشی داشته است.

پلیس در این مورد اعلام کرد: فرد مظنون به سرعت دستگیر شد. پلیس بلافاصله تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است و تیمی از متخصصین مرمّت آثار هنری در حال کار بر روی تابلوی آسیب دیده هستند.

فرد بازداشت شده «شکیل مَسی» نام دارد. او ۲۰ ساله است و فعلا به دستور دادگاه تا ۳۰ ژانویه تحت نظر و در بازداشت خواهد بود تا اینکه در جلسه پیش محاکمه و استماع دادگاه در محل دادگاه کراون لندن حضور یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید