دستگیری سه شکارچی غیرمجاز در پارک ملی لار

    کد خبر :355719

سرپرست اداره پارک ملی لار گفت: از مخفیگاه سه شکارچی غیر مجاز لاشه یک کل وحشی تعدادی اسلحه، مقادیری گوشت شکار، هدمانت و تاکسیدرمی تعدادی از گونه‌های جانوری و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرهاد زندی با اشاره به اینکه روز شنبه (۳ شهریور) ماموران یگان حفاظت این اداره در حین گشت و کنترل متوجه صدای شلیک تیر در ارتفاعات منطقه شدند و به‌سرعت برای بررسی موضوع اقدام کردند، اظهار کرد: ماموران پس از جستجو و تعقیب متخلفان متوجه فرار و پنهان شدن آن‌ها در چادر عشایر منطقه شدند.

وی ادامه داد: محیط بانان این اداره بلافاصله طی دیروز پس از اخذ حکم قضایی ورود به چادر و بازرسی محل، موفق به دستگیری سه نفر متخلف و کشف و ضبط لاشه یک راس کل وحشی و دو قبضه سلاح شکاری شدند.

زندی با بیان اینکه ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار یک راس کل وحشی از سوی متهمان به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در همان روز گذشته پرداخت شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از متخلفان از شکارچیان با سابقه در سطح استان تهران بود از این رو امکان کشف دیگر تخلفات در منزل و مخفیگاه این شکارچیان نیز دور از ذهن نبود و بر این اساس موضوع به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات برای پیگیری‌های بعدی از محل اقامت این افراد اطلاع داده شد.

اکبر شیخ زاده – رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات- نیز با اشاره به اینکه به محض اعلام رییس اداره پارک ملی لار در این‌باره، موضوع در دستور کار این اداره قرار گرفت، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده حکم قضایی ورود به مخفیگاه این سه متخلف در حوزه شهرستان شمیرانات از مراجع قضایی گرفته شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ماموران اجرایی این اداره با همکاری نیروی انتظامی در بازرسی از مخفیگاه این متخلفان مجموعا تعداد ۵ قبضه اسلحه شکاری، ۳ هدمانت قوچ‌ وحشی و ۱ هدمانت کل وحشی، تاکسیدرمی ۱۰ قطعه پرنده شامل اردک سرسبز، کبک، قرقاول، مرغابی و سایر پرندگان، ۴۶ تیر فشنگ ساچمه زنی، مقداری مرمی ۱۰۰، ۲ عدد دوربین و مقادیری گوشت شکار را کشف و ضبط کردند.

بر اساس گزارش سایت اداره محیط زیست استان تهران، شیخ زاده در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید