سرهنگ کاظمی خبر داد

دستگیری سازنده درگاه بانکی قلابی

    کد خبر :692260

رئیس پلیس فتا از دستگیری متهمی که در شبکه‌های اجتماعی با فروش بازی‌های های رایانه‌ای کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی گفت: چهارم آبان ماه مردی ۲۰ ساله با طرح شکایتی در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه ۳۱ تهران) به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، در شبکه اجتماعی اینستاگرام با صفحه‌ای آشنا شدم که بازی‌های رایانه‌ای می‌فروخت و برای خرید بازی به آن صفحه‌ای که معرفی کرده بود مراجعه کردم و درخواست خرید کردم.

وی عنوان داشت: شاکی ادامه داد، با درخواست خرید مدیر کانال آدرسی (لینک) برای من فرستاد و اعلام کرد فقط از طریق این آدرس که به درگاه بانکی متصل می‌شود می‌توانم مبلغ خرید را واریز کنم. وارد صفحه شده و داده‌های بانکی ام را ثبت کردم ولی درگاه بانکی عملیات ناموفق اعلام کرد و نتوانستم خرید کنم. بعد از گذشت یک روز متوجه شدم مبلغ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال از حساب بانکی کسر شده است. به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم درگاهی که مدیر کانال معرفی کرده بود، جعلی بوده و در دام کلاهبردار قرار گرفته‌ام.

سرهنگ کاظمی عنوان کرد: بررسی موضوع و شناسایی متهم در دستور کار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و مأموران در تحقیقات پلیسی هویت متهم که جوانی ۲۲ ساله ساکن تهران حوالی میدان امام حسین را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه این کلاهبردار در مخفیگاهش دستگیر شد، گفت: متهم که در ابتدا سعی در پنهان کردن حقایق را داشت، با مشاهده دلایل پلیس وی لب به اعتراف گشود و به جرم کلاهبرداری و ساخت درگاه جعلی بانک اعتراف کرد.

به گزارش مهر ،رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان به شهروندان هشدار داد: برای داشتن خرید امن در فضای مجازی حتماً از سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید