در کارخانه واکسن کرونای برکت چه می‌گذرد؟/ فیلم وعکس

    کد خبر :834963
در کارخانه واکسن کرونای برکت چه می‌گذرد؟

واکسن برکت اولین واکسن ایرانی کرونا و از نوع ویروس کشته شده است. این واکسن حدود ۲ ماه پیش موفق به دریافت مجوز اورژانسی شد و تاکنون ۶ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۲۴دوز از این واکسن در نوبت اول و ۲ میلیون و ۲۶۸ هزارو ۸۲۶ دوز در نوبت دوم در کشور تزریق شده است.

حسن جلیلی مدیرپروژه واکسن برکت در خصوص فعالیتی که در این بخش‌ها از کارخانه تولید واکسن برکت انجام می‌شود، توضیح داد: بعد از اینکه فرمولاسیون و فیلینگ صورت گرفت، ویال‌ها به صورت چشمی چک می‌شوند تا بررسی شود که آیا خطایی در پر کردن آن‌ها رخ داده یا ضرباتی به ویال‌ها وارد شده یا نه. سپس در اتاق بعدی برچسب زنی انجام می‌شود و بعد از اینکه تمام این مراحل طی شد در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

وی در خصوص قیمت و هزینه‌هایی که تا کنون برای این واکسن صورت گرفته افزود: تاکنون قیمت گذاری نهایی برای این واکسن صورت نگرفته است و ما برای سرمایه گذاری این کارخانه چند هزار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم.

به گزارش میزان، مدیر پروژه واکسن برکت در باره صادرات واکسن کوو ایران برکت به سایر کشور بیان کرد: از آنجا که هنوز سیاست‌گذاری صادرات از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفته است، عملا در این خصوص اقدامی انجام نداده‌ایم. چراکه ابتدا باید سیاست‌گذاری صادرات صورت گیرد و بعد ما اقدامات لازم را انجام دهیم و همین امروز هم برای صادرات این واکسن با ما تماس گرفته شد.

جلیلی پیش از این عنوان کرده بود که ۱۲ کشور خواهان واکسن برکت هستند.

در زیر تصاویری از خط تولید واکسن کووایران برکت را مشاهده می‌کنید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید