در شرایط احیای برجام هستیم

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۰۸
    کد خبر :896801

دو روز بعد از پس گرفتن شرط تضمین یا به اصطلاح تعدیل و عقب نشینی توسط روس‌ها ایران با کنار گذاشتن تخفیف فروش، نفت خود را با قیمتی جدید و بدون تخفیف تحریمی فروخت که مبلغ چشمگیری راهی خزانه کرد.

از مهم ترین اتفاقات سیاسی سال گذشته مذاکرات وین بودکه با هدف احیای برجام و رفع تحریم ها صورت گرفت مذاکراتی که حتی جزئیات آن نه تنها توسط مسئولان و رسانه ها بلکه توسط مردم عادی نیز پیگیری می شد زیرا مردم امید داشتند با مهار تحریم های تحمیلی و ظالمانه، اقتصاد کشور نفسی به راحتی بکشد و با کاهش فشارهای اقتصادی، سفره های خالی مردم از نو جان تازه ای گیرد.

حشمت الله فلاحت پیشه از فعال‌ترین کارشناسانی بود که به دقت مذاکرات وین را پیگیری می‌کرد، بارها درخصوص کژروی طرفین مذاکره و به خصوص زیاده خواهی روس ها هشدار داد.

این کارشناس حوزه سیاست در حال حاضر به نتایج مذاکرات وین خوش بین است و اعتقاد دارد این مذاکرات منجر به اعلام توافق نهایی می‌شود مگر این که یک اتفاق آشوب‌زا روند مثبت فعلی را دگرگون کند.

این تحلیل گر سیاست بین الملل در گفتگو با خبر آنلاین ضمن برآورد خسارات وارده تحریم به اقتصاد ایران از اشتباهات و برگ برنده های کشورمان در مسیر منتهی به توافق یاد کرد و دلیل اصلی موفقیت را مقاومت مردم علیه تحریم ها می داند.

فلاحت پیشه تاکید دارد در سال آینده مسئولان باید تدابیر و تصمیماتی را در نظر بگیرند که مردم از مزایای پایان تحریم‌ها منفعت ببرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید