در انتظار ادامه نمایش زیبای ایگور و شاگردان

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۵۵
    کد خبر :560438

ایگور و شاگردانش با اقتدار هفته سوم مسابقات لیگ ملت های والیبال را پشت سر گذاشتند تا در اردبیل برای ادامه این اقتدار به مصاف سه رقیب مدعی دیگر بروند.

هفته چهارم رقابت های لیگ ملت های والیبال برای شاگردان ایگور کولاکوویچ با طعم شیرین صدرنشینی آغاز می شود. بلندقامتان ایران هفته سوم مسابقات را با بدرقه و حمایت پر شور هواداران ارومیه به پایان رساندند و حال اردبیل میزبان هفته چهارم خواهد بود.

اردبیل تجربه میزبانی رویدادهای والیبالی را در پرونده دارد و همین شاید دلیلی برای اعتماد به این شهر برای هرچه بهتر برگزار شدن مسابقات در این سطح باشد. ارومیه اگرچه تمام سعی خود را به کار گرفت تا میزبان خوبی باشد اما برخی ناهماهنگی ها بر خدشه دار کردن نام ایران بی ثاثیر نبود. یکی از اتفاقات تلخ ارومیه عدم کنترل نیرهای امنیتی همراه تیم ها بود که ابتدا برای تیم ملی مشکل ساز شد و در ادامه اعتراض سرمربی لهستان را به دنبال داشت. اعتراضی که از سوی هینن به فدراسیون جهانی ارسال شد و حال باید منتظر تبعاتش باشیم.

به گزارش مهر،تبعاتی که ممکن است کسب میزبانی رقابت های آینده را برای ایران با مشکل مواجه کند. مردم ارومیه در حمایت و تشویق های پرشور خود سنگ تمام گذاشتند اما گاهی این ابراز علاقه با عدم کنترل از سوی نیروهای امنیتی زمینه ساز بروز مشکلاتی شد. حال اردبیل باید با استفاده از تجربیات گذشته که در میزبانی مسابقات داشته و همچنین تجربیات ارومیه زمینه را برای میزبانی بدون نقص فراهم کند تا در کنار افتخار آفرینی بلند قامتان و طعم شیرینی شکست حریفان، اتفاقات این چنینی کام مردم را تلخ نکند.

تیم ملی با کسب سه پیروزی مقتدرانه و صدرنشینی در جدول رده بندی از ارومیه به اردبیل رفته تا با ادامه پیشتازی های خود نام ایران را در والیبال دنیا در بالاترین جایگاه ها قرار دهد. اردبیل این هفته میزبان تیم های استرالیا، پرتغال و فرانسه است. استانی که جاذبه های فراوانی دارد و می تواند برای رقبا جاذبه های زیادی داشته باشد همانطور که تیم استرالیا در بدو ورود به چشمه آب گرم سرعین رفت و در این چشمه به تمرین والیبال پرداخت.

* دریاچه شورابیل
درباره علت نامگذاری شورابیل گفته می شود که شوری بسیار زیاد آب آن باعث این نام گذاری بوده اما امروز که آب شیرین به دریاچه اضافه شده، دیگر شورابیل تنها یک نام به یادگار مانده از گذشته به حساب می آید. تالاب یا دریاچه شورابیل که گل های آن در زمان های قدیم بیماران را شفا می داد، اکنون به یکی از زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر در اردبیل تبدیل شده است. تالاب شورابیل در اواخر دوران سوم و اوایل دوران چهارم زمین شناسی شکل یافته و طی این مدت طولانی زیست محیطی منحصر به فرد خود را کسب کرده است. دریاچه شورابیل یکی از دریاچه های طبیعی داخل شهری در ایران می باشد. این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده است، ولی امروزه با افزودن آب شیرین به آن شوریش کاهش یافته است، به نحوی که امکان پرورش نوعی ماهی قزل آلا در آن وجود دارد.


دریاچه شورابیل

* آب گرم سرعین
گرمای آب این چشمه ها باعث می‌شود عضلات آرامش یابد. همچنین گشاد شدن مویرگ‌ها در اثر گرمای آب قابلیت عکس العمل اعصاب را بالا برده و هدایت انرژی حرارتی مورد نیاز را تامین کرده، کار تبادل مواد در سلول‌های بدن را تسریع و موجب رفع خستگی عضلات و آرامش در سلسله اعصاب می‌شود. علت معروفیت شهر سرعین وجود چشمه های آبگرم فراوان است که هر ساله میزبان جهانگردان و ایرانیان زیادی است.


چشمه آب گرم


والیبالیست های استرالیا در بدو ورود در آب گرم سرعین

* پل معلق مشگین شهر
پل معلق مشگین شهر در حال حاضر مرتفع ترین و بزرگترین پل کابلی در منطقه‌ی خاورمیانه هست و در استان زیبای اردبیل قرار دارد و خودش به تنهایی تبدیل شده به جاذبه‌ای گردشگری که مردم را از مکان های دور و نزدیک به مشگین شهر می کشاند تا از این پل بازدید کنند. پل مشگین شهر در ارتفاع ۸۰ متری از رودخانه خیاوچای ساخته شده و طول این پل زیبا ۳۶۵ متر و عرض این پل هم ۲ متر هست.


پل معلق مشگین شهر

* برنامه کامل دیدارهای تیم ملی در هفته چهارم رقابت های لیگ ملت ها به شرح زیر است:

تیم تیم تاریخ بازی ساعت بازی
ایران پرتغال جمعه ۳۱ خرداد ماه ۱۸:۳۰
ایران استرالیا شنبه ۱ تیرماه ۱۸:۳۰
ایران فرانسه یکشنبه ۲ تیرماه ۱۸:۳۰
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید