درمان بیماری با گلاب!

    کد خبر :882800

گلاب، یکی از بی نظیر‌ترین عرقیات در ایران است، اما ممکن است برای بسیاری از ما سوال پیش آمده باشد که برای خلاص شدن از شر بیماری چه کنیم؟

برای جلوگیری از بروز بیماری در بدن، مصرف گلاب در طب سنتی به شدت توصیه شده است. مصرف کردن گلاب منجر به از بین بردن بسیاری از بیماری‌ها در بدن می‌شود.

نقش گلاب در درمان انواع بیماری‌ها

بسیاری از بیماری‌ها با گلاب قابل درمان هستند، این بیماری‌ها عبارتند از:

♦ بیماری‌های پوستی

♦ بیماری افسردگی

♦ بیماری سرماخوردگی

♦ مشکلات گوارشی

♦ بیماری قند خون

♦ بیماری لثه و دهان

♦ برطرف کردن بیماری یبوست

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

بیماری پوستی

فواید درمانی بسیار زیادی برای گلاب وجود دارد که منجر به رهایی از بیماری در بدن می‌شود.

برای خلاص شدن از شر بیماری پوستی گلاب بنوشید. نوشیدن گلاب برای بدن، منجر به تقویت پوست می‌شود. از خاصیت‌های ناگفته در مورد گلاب، آب رسانی آن برای پوست است. آب رسانی برای پوست، منجر به ایجاد طراوت و شادابی بیشتر پوست می‌شود.

برای برطرف کردن آلودگی و چربی‌های اضافی موجود بر روی پوست، نوشیدنی گلاب بهترین انتخاب است. میزان نرم کنندگی و آبرسانی برای پوست به کمک گلاب، منجر به تنظیم Ph پوست می‌شود. گلاب برطرف کننده چین و چروک است.

پوست‌های حساس و خشک، نسبت به پوست‌های معمولی و چرب، بیشتر در معرض چروک می‌باشند. البته گذشت زمان و بالا رفتن سن، منجر به ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت می‌شود. گلاب، دارای خاصیت ضد پیری است. این ویژگی منجر به داشتن پوست سالم و بدون چروک می‌شود، همچنین قیمت گلاب کاشان نسبت به سایر محصولات مراقبت از پوست بسیار مناسب‌تر است و با مصرف منظم آن پوست درخشانی خواهید داشت، البته برای اثربخشی بیشتر از کیفیت و اصل بودن گلاب حتما مطمئن شوید.

البته برای داشتن پوستی درخشان، باید گلاب را به عنوان نوشیدنی به شکل مستمر میل نمود. از بین بردن لکه تیره بر روی پوست و همین طور بسته شدن منافذ باز پوست، از دیگر خاصیت‌های نوشیدن گلاب است.

بیماری افسردگی

برای خلاص شدن از شر بیماری افسردگی گلاب کارساز است، یکی از نکات دیگر، که مصرف گلاب را الزامی می‌کند، بروز استرس و افسردگی در افراد است. مصرف گلاب و حتی بوییدن عطر آن، منجر به بهبود خلق و خوی افراد می‌شود.

بنابراین حالت‌هایی از افسردگی و همین طور اضطراب را در افراد کاهش می‌دهد. انسان امروزی، نیاز شدیدی به آرامش دارد. آرامش، یکی از فاکتور‌های مهم برای سلامت روان است. یکی از شاخص‌های به دست آمده برای گلاب، ویژگی آن، برای برطرف کردن غم است.

در بسیاری از مراسم‌های عزاداری، به کار بردن گلاب و مصرف آن، بسیار مهم است.

دو ماده اثربخش در گلاب وجود دارند که منجر به ایجاد ترشح هورمون در مغز می‌شوند و شامل:

♦ هومون ئیدروفین

♦ هورمون اندروفین

ترشح این دو ماده در مغز، منجر به ایجاد آرامش و همین طور آسودگی بیشتر در بدن می‌شود.

بیماری سرماخوردگی

برای خلاص شدن از شر بیماری سرماخوردگی گلاب را فراموش نکنید. یکی از بیماری‌هایی که به کمک گلاب، می‌توان آن را درمان کرد؛ آنفولانزا و سرماخوردگی است. گلاب خاصیت بی نظیری برای دستگاه تنفسی دارد. برطرف کننده سرفه و التیام بخش دستگاه تنفسی از خواص مصرف گلاب است.

گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی است. بنابراین برای درمان بیماری‌های عفونی نیز کاربرد دارد. گلاب در ساختار خود، سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در گلاب، منجر به محافظت بیشتر از سلول‌های بدن می‌شود. بنابراین با مصرف گلاب، بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و سرماخوردگی، کمتر به سراغ افراد می‌آید.

مشکلات گوارشی

یکی از خاصیت‌های بی نظیر دیگر برای گلاب، از بین بردن مشکلات گوارشی است. انواع بیماری‌هایی که دستگاه گوارش با آن‌ها دست به گریبان می‌شود شامل موارد زیر است:

♦ بهبود در هضم غذا

♦ کم شدن میزان نفخ معده

♦ از بین بردن درد‌های ایجاد شده در شکم

♦ برطرف کننده مشکلات یبوست

بیماری قند خون

قند خون خود را با گلاب درمان کنید، یکی از فاکتور‌های مهم در رابطه با گلاب، کنترل کردن قند خون است. گلاب، به تحریک سلول‌های انسولین ساز در بدن کمک قابل توجهی می‌کند. برخی از دارو‌ها و مواد طبیعی، با مصرف و یا عدم مصرف آن‌ها، منجر به اُفت قند خون می‌شوند.

اما مصرف گلاب، نه تنها منجر به اُفت قند خون نمی‌شود، بلکه باعث متعادل سازی قند خون بدن نیز می‌شود. افراد مبتلا به دیابت باید گلاب اصل و درجه یک را از مراکز پخش عمده گلاب تهیه کنند، تشخیص گلاب اصل فاکتورهای مختلفی دارد، مثلا ساختار گلاب، باید بسیار شفاف و روشن باشد. بنابراین گلاب‌هایی که میزان سنگینی و رسوب بیشتری دارند، اصل نیستند. عطر و بوی گلاب، نباید نامطبوع یا حالت ترشیدگی داشته باشد. برای مصرف گلاب اصل، مزه آن مهم است. مزه گلاب، گرایش زیادی به تلخی دارد و همین طور سنگین است.

بیماری لثه و دهان

لثه‌های خود را با گلاب تقویت کنید، یکی از بیماری‌های رایج در بین افراد، بیماری لثه و دهان و دندان است. برای رهایی از این نوع بیماری، ابتدا باید مقاومت لثه‌ها را افزایش داد.

برای ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر لثه، مصرف گلاب به شدت توصیه می‌شود. برای مصرف گلاب، ابتدا باید گلاب را در دهان نگه داشت.

بعد از قرار دادن گلاب در دهان، عمل قرقره کردن انجام می‌شود. با حرکت دورانی گلاب در دهان و برخورد آن با لثه، درمان آن شکل می‌گیرد.

گلاب برطرف کننده مشکلات و بیماری‌های لثه و دهانی است که شامل موارد زیر می‌باشد:

♦ مقاومت برای لثه

♦ درمان برفک دهان

♦ آفت

♦ برطرف کننده آلودگی و باکتری در دهان

بیماری یبوست

یکی از نکات جالب در رابطه با مصرف گلاب، برطرف کردن بیماری یبوست است. یبوست به دلیل اختلال در کم کاری روده‌ها به وجود می‌آید.

برای از بین بردن این کم کاری، مصرف گلاب پیشنهاد فوق العاده‌ای است. برای مصرف گلاب در درمان یبوست، ابتدا باید یک لیوان گلاب را با مقداری از تخم بارهنگ داخل ظرفی قرار داد. سپس برای مصرف، مقداری عسل را به آن اضافه کنید، در صورت ولرم شدن این ماده خوراکی، آن را میل کنید. از نکات قابل توجه دیگر، برای درمان یبوست، میزان درگیر بودن بدن با این بیماری است.

بنابراین طول درمان یبوست با مصرف گلاب، به شدت بیماری یبوست بستگی دارد. شدت بیماری یبوست در بدن افراد، از چهل تا صد و بیست روز به طول می‌انجامد.

بنابراین برای یبوست‌های طولانی مدت، مصرف گلاب به شکل مداوم و در یک بازه زمانی طولانی، بسیار مفید است. مصرف روزی یک لیوان از گلاب به همراه تخم بارهنگ، به عنوان یک جوشانده، برطرف کننده یبوست است. از معجزه‌ی گلاب برای درمان بیماری‌ها هرگز غافل نشوید.

در حال حاضر گروه تولیدی عرقیات ارباب با تولید و ارائه‌ی انواع عرقیات کاشان سنتی و گلاب اصل از فروشگاه‌های معتبر برای خرید گلاب محسوب می‌شود، برای اطلاعات بیشتر و سفارش انواع گلاب با همکاران ما از طریق شماره‌ی 03145330315 تماس بگیرید.

 

☑ این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید