درخواست کابل از تهران برای بازگرداندن نیروهای مرزبانی

    کد خبر :825949
درخواست کابل از تهران برای بازگرداندن نیروهای مرزبانی

دولت افغانستان از ایران خواسته‌ است، تمهیداتی جهت بازگشت نیروهای مرزبانی این کشور به کابل صورت بگیرد و ایران نیز با قبول این درخواست، در حال تدارک پروازی مستقیم به کابل برای بازگرداندن این نیروهاست.

یک مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح، گفت: دولت افغانستان برای بازگشت نیروهای مرزبانی خود که روز گذشته (پنج‌شنبه 17 تیر) در پی حمله نیروهای طالبان به گذرگاه مرزی اسلام قلعه به خاک ایران پناه آورده بودند از تهران درخواست کمک کرده است.

این مقام مطلع افزود: مقامات کابل از ایران خواسته‌اند تمهیداتی جهت بازگشت این نیروها به کابل صورت بگیرد و ایران نیز با توجه به رویکردهای انسان دوستانه، با قبول این درخواست در حال تدارک پروازی مستقیم به کابل برای بازگرداندن این نیروهاست.

دیروز پنج‌شنبه گذرگاه اسلام قلعه در نقطه صفر مرزی استان هرات افغانستان با مرز دوغارون در ایران به دست نیروهای طالبان سقوط کرد که در پی آن نیروهای مرزبانی این کشور به داخل ایران پناه آوردند.

جمهوری اسلامی ایران در همین حال طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه میزبان نشست هیئت‌هایی از طرف‌های درگیر در افغانستان برای گفتگو جهت حل و فصل موضوعات میان آنها بود که نهایتا با بیانیه مشترکی به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، تهران همواره با حمایت از دولت قانونی افغانستان، خواستار دوری طرف‌های درگیر از بروز ناآرامی و جنگ بوده و تمام توان خود را جهت حل مشکلات این کشور از طریق گفتگوهای سیاسی بین گروه‌های افغانستانی به کار برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید