درخواست مقتدی صدر از مردم بصره برای توقف اعتراض‌ها تا پایان ماه/ ضرب‌الاجل ۴۵ روزه به مسئولان

    کد خبر :364984

مقتدی صدر با صدور بیانیه‌ای از معترضان بصره خواست تا پایان ماه جاری میلادی تظاهرات‌های اعتراضی خود را متوقف کنند. او همچنین با تعیین هفت شرط، ضرب‌الاجلی 45 روزه برای برای حل این بحران تعیین کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از سومریه نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر نمایندگان در جلسه فوق‌العاده امروز پارلمان به راه‌حلی جدی و کارآمد برای بحران استان بصره دست‌ یابند، باید مرحله دوم که همان تشکیل کمیته‌های شفاف برای آغاز فوری پروژه‌های خدمات‌رسانی و دور نگاه‌داشتن افراد فاسد است اجرایی شود، فاسدانی که موجب نابسامان شدن اوضاع خدماتی این استان شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: این کمیته‌ها برای حل همه مشکلات بصره ۴۵ روز مهلت دارند و در صورت نیاز به زمان بیشتر این مدت زمان تمدید می‌شود، علاوه بر آن باید یک گروه امنیتی برای حفاظت از بصره و برقراری امنیت در آن در سریع‌ترین وقت ممکن تشکیل شود تا اهالی آن از همه مداخله‌های داخلی و خارجی در امان باشند.

مقتدی صدر در این بیانیه خواستار اقدام شفاف دستگاه قضایی برای بازخواست مقصران و متجاوزان دو طرف یعنی نیروهای امنیتی که به تظاهرکنندگان حمله کردند و نفوذی‌هایی که به اموال شخصی و دولتی و غیر آن یورش بردند، شد و از تظاهرکنندگان هم خواست در ماه میلادی جاری دست به اعتراض و راهپیمایی نزنند تا اوضاع بصره مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت مواخذه افراد فاسد دیگر نیازی به تظاهرات ناشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید