درخواست مقامات پیشین آمریکا از بایدن برای احیای برجام

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸:۵۴
    کد خبر :904434
جو بایدن به تهدید اتمی پوتین واکنش نشان داد

چهل مقام دولتی پیشین و متخصص عدم اشاعه هسته‌ای در بیانیه ای از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست داشتند تا مذاکرات احیای برجام را با موفقیت به پایان ببرد.

به نقل از واشنگتن پست، این متخصصان در این بیانیه نوشتند: شکست در بازگشت از سیاست‌های دولت ترامپ غیرمسئولانه است و ایران را به یک کشور دارای تسلیحات هسته‌ای” تبدیل خواهد کرد.

 جمهوری‌خواهان آمریکایی پیشتر مخالفت خود با توافق با ایران را اعلام کردند، شدت این مخالفت پس از شنیدن اخبار مربوط به احتمال خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست ترویستی آمریکا بیشتر شده است.

در ادامه بیانیه این متخصصان، آمده است:  تهدید برخی در کنگره توقف اجرای گام‌های لازم برای بازگرداندن ایران به محدودیت‌های برجامی‌اش است، فشار حداکثری ترامپ در عوض دستاوردهای “بهتر” و “توافق جامع‌تر” نه تنها نتایج مطلوبی نداشت، بلکه مسیر برای ایران هموار کرد تا با زیرپا گذاشتن محدودیت‌های برجامی‌اش، توانایی‌ خود برای توسعه مواد لازم برای ساخت بمب هسته‌ای را تسریع کند.

در حال حاضر به دنبال برخی تحولات اخیر در مناسبات سیاسی کشورها پس از حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های واشنگتن علیه روسیه و اختلافات تهران- واشنگتن بر سر برخی مسائل باقی مانده درتوافق، مذاکرات وین فعلا متوقف شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر اعلام کرده بود: مذاکرات وین به دلیل رویکرد آمریکا در نقطه توقف قرار دارد، دولت واشنگتن هنوز تصمیمات سیاسی خود را پیرامون مسائل باقی مانده در مذاکرات وین عملی نکرده است، تلاش آمریکا این اسن که مباحث باقی مانده در مذاکرات را گروگان سیاست داخلی خود کند، ما ملت صبوری هستیم اما تا ابد صبر نخواهیم کرد و اگر آمریکا می‌خواهد توافقی انجام شود باید در اسرع وقت تصمیم سیاسی خود را بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید