درخواست اوپک از متحدانش

    کد خبر :507929
اوپک

دبیرخانه اوپک به دلیل عرضه سریع و بیشتر نفت رقبای غیراوپک در بازارهای جهانی از اعضای خود درخواست کرد تا سیاست کاهش تولید را همچنان حفظ کنند.

اقتصادآنلاین :دبیرخانه اوپک از اعضای این گروه درخواست کرد به تلاش های خود برای جلوگیری از افزایش عرضه در سال جاری ادامه دهند زیرا عرضه نفت رقبا از تقاضای جهانی سریعتر است.

به گزارش ورلداویل، اعضای کلیدی اوپک و متحداتش هفته آینده در باکو با یکدیگر دیدار خواهند داشت. در این دیدار بازبینی محدودیت تولید و کنترل عرضه نفت و حفظ قیمت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

موافقت اعضای اوپک به منظور کاهش 1 میلیون و 200 هزار بشکه ای در اواسط سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و در گزارش ماهانه اوپک، دبیرخانه این سازمان اعضا را به حفظ سیاست کاهش تولید تشویق کرد.

دبیرخانه اوپک معتقد است: “تا زمانی که تقاضای نفت با سرعت متوسطی درحال رشد است، پیش بینی می شود عرضه اعضای غیر اوپک در سال 2019 رشد یابد. و مسئولیت مشترک تمامی کشورهای تولیدکننده نفت است تا به تلاش خود برای جلوگیری از عدم تعادل در بازار و حفظ تعادل قیمت بازار در این سال ادامه دهند.”

رقابت قیمت ها در 6 هفته ابتدایی سال و رشد آن، تحت تاثیر افزایش تولید نفت شیل ایالات متحده و جنگ تجاری چین و آمریکا قرار داشت.

در نشست 17 و 18 مارس در باکو و نشست ماه بعد در وین درباره سیاست های اوپک نسبت به کاهش تولید برای 6 ماه بعدی سال جاری میلادی تصمیم گیری خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید