درتامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم

    کد خبر :909681

 معاون اول رییس جمهور گفت : کشور نه تنها در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی ندارد باید متذکر شد که دولت سیزدهم در تامین منابع مالی تهیه کالاهای اساسی خوب عمل کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر جمعه در بازدید از انبار مرکزی شهید آیت الله مدرس در شهرستان رباط کریم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران و فرماندار رباط کریم همراه بود درباره بحث تامین کالاهای اساسی گفت: دو موضوع موجودی فراوانی کالاها در انبارها و قیمت کالاها که برای دولت مهم بود و به طور کلی باید در نظر گرفته می شد و همچنین موضوع مهمی که قیمت ها در دنیا تغییر کرده و این وضعیتی که در منطقه است مشکلاتی را در قیمت محصولات ایجاد کرده است قیمت های کالاهای اساسی تعیین شد.

وی افزود: در راستای پیشگیری از ایجاد مشکلات ناشی از این طرح معظم اقتصادی دولت ، پیش بینی های بسیار خوبی همکاران ما در دولت و وزارت جهاد کشاورزی انجام داده بودند و همچنین تامین مالی مناسب که برای تهیه کالا ها شده بود به کشور خیلی کمک کرد، بطوریکه ما نه تنها در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و همچنین در تامین مالی  تهیه کالا های اساسی  خوب عمل کردیم.

مخبر گفت: ما در تامین کالاهای وابسته به این کالای اساسی هم هیچ مشکلی نداریم یعنی در تولید مرغ روغن و تخم مرغ و موارد مشابه دارای ذخایر بسیار خوبی هستیم و ما در تعیین قیمت ها هم حداقل افزایش قیمتی که میسر بود را به دلیل این موارد که عرض شد از جمله مشکلات منطقه ای و جهانی را انجام دادیم.

معاون اول رییس جمهور گفت : همچنین در آزادسازی و متناسب سازی و جهت دار کردن ارز های یارانه از جمله ۴۲۰۰ تومانی ناچار بودیم و این زیر نظر قانون بود و باید این هدفمندی و آزاد سازی را اجرا می کردیم ، این کار در اختیار خود دولت نبود که انجام بدهد یا ندهد ، الزامات بودجه ای بود که باید این کار انجام می گرفت .

 مخبر ادامه داد: همکاران ما در دولت در اینجا محاسبات دقیقی انجام دادند یعنی اینکه کالاهایی مانند مرغ شیر روغن چه قیمتی داشته باشه را با توجه به تحلیلی که روند اقتصادی و الزامات و عواملی که روی قیمت های اقلام اثر داشت را بررسی و این قیمت ها تعیین شد.

وی افزود: نکته ای که مردم باید بدانند این است که در سهمیه و یارانه‌ای که به مردم پرداخت شد باز بر همین اساس بود یعنی محاسبه شده است این افزایش قیمت ها روی هزینه های سبد مردم که چه تاثیری دارد و بر اساس آن این قیمت ها  تعیین شده است.

مخبر در پایان گفت : در هفت دهک بیش از هزینه ای که به مردم تحمیل شده یارانه پرداخت شده و در دهک های پایین ممکن است هزینه‌هایی از جیب دهک‌های ۹ و ۱۰ باشد که ما سعی کردیم از دهک ۹ نباشد.

ایرنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید