دانشمندان نحوه رشد اندام جایگزین را کشف کردند

    کد خبر :935998
دانشمندان

محقق بازسازی اندام، LyGenesis، درمان جدیدی برای آسیب شدید کبدی در انسان ایجاد کرده است. با کمک سلول های اهداکننده، دانشمندان یاد گرفته اند که اندام جدیدی را در بدن رشد دهند که اندام آسیب دیده را جبران کند.

بازتاب-‌با کمک فناوری آنها، بیماران مبتلا به بیماری کبد مجبور به انجام عمل پیوند سخت نخواهند شد. علاوه بر این، این رویکرد امکان استفاده منطقی‌تر از اعضای اهداکننده را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، یک کبد را می توان به 75 پیوند تقسیم کرد.

این پروژه توسط Eric Lagasse، استاد پاتولوژی در دانشگاه پیتسبورگ هدایت می شود، که 10 سال را صرف مطالعه درمان های سلولی برای بیماری کبد و انجام آزمایش هایی با موش کرد. دانشمندان آزمایش های بیشتری را روی موش ها، خوک ها و سگ ها انجام دادند و دریافتند که کبد به طور نامحدود رشد نمی کند. در یک نقطه، این روند متوقف می شود. در همان زمان، غده لنفاوی که اندام جدید در آن رشد کرده است، به مرور زمان به طور کامل ناپدید می شود و کبد شروع به حمایت از اندام موجود می کند.

LyGenesis در حال آماده شدن برای آزمایش این روش بر روی 12 بزرگسال مبتلا به بیماری کبدی مرحله نهایی است که دیگر قادر به انجام پیوند نیستند. محققان داوطلبی را پیدا کردند که اولین شرکت کننده در آزمایش خواهد بود. اگر درمان موثر واقع شود، کبد دوم در سیستم او رشد می کند.

در واقع دانشمندان قصد دارند این مطالعه را به 12 نفر گسترش دهند که طی 12 ماه آینده دنبال خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید