«دالغا» در باکو کنسرت می‌دهد

    کد خبر :86403

سرپرست و یکی از نوازندگان گروه موسیقی «دالغا» در تشریح تازه ترین فعالیت های این گروه موسیقایی از احتمال برگزاری کنسرتی ویژه در سالن حیدرعلی اف باکو خبر داد.

چنگیز مهدی پور نوازنده قوپوز و سرپرست گروه موسیقی «دالغا» به خبرنگار مهر گفت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار بر این است که بعد از ماه های محرم و صفر کنسرتی را در جمهوری آذربایجان برگزار کنیم که در این کنسرت علاوه بر حضور نوازندگان گروه «دالغا» خوانندگانی از کشور آذربایجان نیز به عنوان خواننده مهمان در کنار ما حضور دارند.

وی ادامه داد: کنسرت پیش روی «دالغا» در تالار حیدرعلی اف شهر باکو برگزار می شود که فکر می کنم با توجه به رپرتواری که برای این اجرا در نظر گرفته شده مخاطبان شاهد اجرای نسبتا پرباری از کنسرت گروه «دالغا» خواهند بود. البته گروه ما پیش از این نیز در کشور آذربایجان کنسرت هایی را برگزار کرده بود که خوشبختانه این برنامه ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

این نوازنده درباره کنسرت های تهران هم اظهار کرد: ما برای برگزاری کنسرت در تهران و شهرهای دیگر علاقه بسیار زیادی داریم اما چون روند صدور مجوز معمولا طولانی مدت است بنابراین نمی توان برنامه ریزی دقیقی انجام داد، اما به هر حال گروه در تلاش است تا بعد از ماه های محرم و صفر برنامه ریزی هایی برای برگزاری کنسرت در تهران داشته باشد که به زودی جزئیات آن اعلام می شود.

مهدی پور در پایان صحبت های خود به انتشار یک تا دو آلبوم صوتی- تصویری اشاره کرد و گفت: حدود سه ماه قبل کنسرتی را در باکو اجرا کردیم که تبدیل به یکی از باکیفیت ترین کنسرت های ما شد به همین منظور تصمیم گرفتیم آلبوم صوتی – تصویری کنسرت را هم منتشر کنیم و فکر می کنم در صورت فراهم آمدن امکانات تا یک ماه دیگر در بازار موسیقی منتشر خواهد شد. البته یک آلبوم صوتی و تصویری نیز از کنسرت گروه در تهران تهیه شده که بعد از دریافت مجوز در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

گروه موسیقی «دالغا» فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۹ و با مدیریت چنگیز مهدی پور آغاز کرده است. این گروه از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۸۰ بارها در جشنواره های داخلی به عنوان گروه برتر شناخته شده است. گروه «دالغا» کنسرت هایی در شهرهای مختلف ایران و بیش از ۳۰ کشور دنیا روی صحنه برده است که از آن جمله می توان به اجرا در شهرهایی مانند اصفهان، کیش، همدان، کرمان، تهران و تبریز و کشورهایی مانند کانادا، ترکیه، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، ژاپن، چین، کلمبیا، آذربایجان و اسپانیا اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید