اتصال ایران–آذربایجان–روسیه به هم با اتوبان رشت–آستارا–باکو

    کد خبر :882868

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، گفت: اتوبان رشت – آستارا – باکو، کشورهای ایران – آذربایجان – روسیه را به هم متصل می کند.

به گزارش ایسنا؛ شاهین مصطفی اف، در جریان سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در آیین آغاز بکار عملیات احداث پل جاده ای آستارا – آستارا که با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان در نقطه صفر مرزی آستارا بروی رودخانه آستاراچای برگزار شد، در جمع رسانه ها اظهار کرد: در دو روز گذشته نشست های بسیاری بین مسئولین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه دو کشور خواستار توسعه راه ها و اقتصاد فی مابین بوده اند، ادامه داد: کریدور شمال-جنوب برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این کریدور برای جمهوری آذربایجان که به خلیج فارس و دریای سیاه متصل می شود، بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ها در حوزه ارتقای کریدور از سال های گذشته آغاز شده است، افزود: خطوط ریلی برای دو کشور و وصل شدن آنها به کریدور شمال-جنوب بسیار مهم می باشد.

مصطفی اف، با بیان اینکه خوشبختانه در آستارا برای توسعه ریلی دو کشور اقدام شده است، خاطر نشان کرد: فرآیند اتصال راه‌آهن های دو کشور از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و این مهم از طریق جمهوری اسلامی ایران به واسطه مرز زمینی شهرستان آستارا با جدیت در حال پیگیری می باشد.

وی اضافه کرد: بارانداز ریلی در آستارای ایران در حال احداث است و تا پایان سال میلادی جاری این پروژه به اتمام خواهد رسید.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در بخش دیگر سخنان خود از پل اتومبیل روی پیشین بین دو کشور سخن گفت و تصریح کرد: این پل قدیمی و فرسوده بود و تصمیم بر احداث پل جدید به رودخانه مرزی آستاراچای گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه پل قدیمی باعث ترافیک خودروهای ترانزیتی می‌شد، توضیح داد: از مدت ها پیش نیاز برای احداث پل جدید بروی این رودخانه مرزی مبرم و مشهود بود و امروز به عنوان یک روز بسیار مهمی در حوزه راهداری دو کشور ایران و آذربایجان و مراسم آغاز احداث این پل با حضور مقامات دو کشور ثبت شد.

وی با تأکید بر اینکه پل مذکور ظرف ۱۸ ماه آینده به اتمام می‌رسد تا در آینده شاهد افتتاح آن باشیم، یادآور شد: اتوبان، ایران – آذربایجان – روسیه را در حوزه زمینی به یکدیگر متصل می کند و باعث افزایش سرعت جابجایی بار های ترانزیتی می شود.

وی اضافه کرد: در این نشست مقرر شد تا از ظرفیت های موجود در مرز آستارا به نحوه شایسته بهره مند شویم.

وی در پایان گفت: روابط دو کشور در دوران کرونا به هیچ عنوان قطع نشد و ما به عنوان دو کشور همسایه هیچ مسأله و مشکلی نداریم و تلاش ها بر این بوده است که تجارت ما در دوران کرونا افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید