دادستان آلاباما «داگ جونز» را برنده نهایی انتخابات سنا اعلام کرد

    کد خبر :186650

دادستان کل ایالت آلاباما اعلام کرد که با رد شکوائیه نامزد جمهوریخواه انتخابات سنای این ایالت از سوی قاضی ایالتی، پیروزی نامزد دموکرات در این انتخابات تأیید می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، در پی ارائه دادخواستی از سوی «روی مور» نامزد بازنده انتخابات سنای آمریکا در ایالت آلاباما و درخواست وی برای انجام تحقیق پیرامون احتمال تقلب در این انتخابات، دادستان کل ایالت آلاباما اعلام کرد که قاضی ایالتی دعوی حقوقی این نامزد جمهوریخواه را رد کرده است و «داگ جونز» نامزد دموکرات این انتخابات برنده نهایی این انتخابات است.

لازم به ذکر است که داگ جونز با اختلاف ۲۰ هزار رأی (معادل ۱.۵ درصد) کرسی بلاتصدی سنا را در انتخابات دهم دسامبر از آن خود ساخت و بدین ترتیب، نخستین پیروزی یک نامزد دموکرات را ظرف ۲۵ سال گذشته در این ایالت به شدت جمهوریخواه رقم زد.

این کرسی پیش از این در اختیار «جف سشنز» جمهوریخواه قرار داشت که در ماه فوریه از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به سمت دادستان کل این کشور منصوب شد.

انتظار می رفت که نتایج این انتخابات در نشست هیأت تحقیق ایالتی با حضور «کای ایوی» فرماندار ایالت آلاباما و «استیو مارشال» دادستان کل ایالتی تأیید شود.

روی مور، نامزد جمهوریخواهی که کرسی ایالت آلاباما در مجلس سنای آمریکا را به «داگ جونز» دموکرات واگذار کرد، با خودداری از قبول شکست خود تنها ۱۴ ساعت مانده به تایید رسمی نتیجه این رقابت حساس، با ارائه دادخواستی به دادگاه، خواهان تحقیق پیرامون احتمال تقلب در انجام رأی گیری شده بود.

گفتنی است مور به فساد اخلاقی متهم است و همین مسئله موجب ریزش آراء وی در ایالتی شد که برای ۲۵ سال متوالی، کرسی سنای خود را به جمهوریخواهان واگذار کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید