خوراکی هایی که پیرتان نمی کند

    کد خبر :932629

دانشمندان با بررسی مواد غذایی مختلف توانسته‌اند خوراکی‌هایی را که پیری ما را عقب می‌اندازد شناسایی کنند. در این مطلب به مواد غذایی‌ای می‌پردازیم

1-گوشت بدون چربی یک خوراکی ضد پیری است

کاهش عضلانی مرتبط با افزایش سن را می‌توان تا حدی با مصرف پروتئین کافی کاهش داد. یکی از جنبه‌های رژیم غذایی ما که به حداقل رساندن اثرات پیری بر طول عمر ما کمک می‌کند مصرف پروتئین است، زیرا به ما کمک می‌کند توده عضلانی سالم و عملکرد کلی را حفظ کنیم. افراد مسن به دلیل کاهش آنابولیک نیاز دارند پروتئین مصرف کنند. این بدین معنی است که افراد مسن مثل جوانان عضله‌سازی نمی‌کنند.

ما شما را تشویق می‌کنیم که منابع پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا ماهی را به جای گوشت قرمز یا گوشت‌های فرآوری‌شده انتخاب کنید، زیرا این منابع پیامدهای مثبتی برای سلامتی انسان‌ها ندارند.

2- ماهی روغنی

اسیدهای چرب ضروری موجود در ماهی‌های روغنی می‌توانند به مشکلات مفصلی کمک کنند. چربی‌های امگا ۳ موجود در ماهی‌های چرب مانند تن و ساردین می‌توانند با التهاب در مفاصل سفت مبارزه کنند. سفتی در مچ دست، مفاصل انگشتان و باسن یکی از اولین علائم آرتروز است. تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی ممکن است عاملی باشد که بر علائم بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید تأثیر بگذارد.

3- میوه‌ها و سبزیجات با آنتی اکسیدان

شاید از خود بپرسید که آنتی اکسیدان چیست؟ چرا باید آن را بخورم؟ آنتی اکسیدان ماده‌ای است که عوامل اکسید کننده را از درون بدن مهار یا حذف می‌کند. ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و کاروتنوئیدها نمونه‌هایی از آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که احتمالاً آنها را به صورت روزانه مصرف می‌کنید. از آنجایی که آنتی اکسیدان‌ها از بافت‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند، در وهله اول از بروز التهاب جلوگیری می‌کنند. برخی از میوه‌ها و سبزیجات که همگی سرشار از آنتی اکسیدان هستند عبارت اند از:

زغال اخته:

سرشار از ویتامین های آ و سی و همچنین یک آنتی اکسیدان ضدپیری به نام آنتوسیانین است. این همان چیزی است که به زغال اخته رنگ تیره و خیره کننده می‌دهد.

فلفل قرمز:

علاوه بر محتوای بالای ویتامین سی که برای تولید کلاژن عالی است، فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی به نام کاروتنوئیدها است. اینها دارای طیف گسترده‌ای از خواص ضدالتهابی هستند و ممکن است به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های خورشید، آلودگی و سموم محیطی کمک کنند.

بروکلی:

کلم بروکلی منبع ضدالتهاب و ضدپیری است که حاوی انواع ویتامین‌ها از ویتامین‌های سی و کا تا مجموعه‌ای از آنتی اکسیدان‌ها، فیبر و کلسیم است.

پاپایا:

سرشار از آنتی اکسیدان‌، ویتامین و مواد معدنی است که ممکن است به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.

4- آجیل و دانه‌ها

بسیاری از آجیل‌ها منبع عالی ویتامین ای هستند که ممکن است به ترمیم بافت پوست، حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش کمک کنند. آجیل و دانه‌ها هم سرشار از پروتئین و فیبر هستند.

5- حبوبات

بخش مهمی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای، حبوبات غنی از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و برای ارتقای سلامت کلی بسیار عالی هستند. حبوبات یکی دیگر از منابع گیاهی عالی پروتئین هستند، بنابراین اگر طرفدار گوشت نیستید، می‌توانید پروتئین مصرفی خود را با حبوبات افزایش دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید