خوراکی سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی

    کد خبر :1009526

جو دوسر را می‌توانید به صورت بلغور یا پرک تهیه کنید و در بسیاری از خوراکی‌های خود اضافه کنید. بنابراین اضافه کردن جو دوسر در رژیم غذایی بسیار آسان خواهد بود.

سرشار از مواد مغذی، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی

جو دوسر از لحاظ ترکیب مواد مغذی بسیار غنی و متعادل است. به همین دلیل جو دوسر برای صبحانه و تهیه یک صبحانه رژیمی بسیار توصیه می‌شود. جو دوسر سرشار از کربوهیدرات‌های سالم و فیبر است. و نسبت به سایر غلات، از پروتئین و چربی سالم بیشتری برخوردار است.

از لحاظ برخورداری از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها نیز جو دوسر در رده‌های بالای جدول مواد خوراکی قرار می‌گیرد. به همین دلیل مصرف جو دوسر برای ورزشکاران توصیه می‌شود. و ورزشکاران حرفه‌ای همواره به دنبال آشنایی با طریقه مصرف جو دوسر برای بدنسازی هستند.

سرشار از آنتی اکسیدان‌با خاصیت ضد سرطانی
جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان‌های مختلف است. و به همین دلیل برای حفظ سلامتی بدن و جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف بسیار مفید است. آنتی اکسیدان‌ها نقش اساسی در حفظ سلامتی عضوهای مختلف بدن مانند قلب و دستگاه گردش خون دارند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز سرطان‌های مختلف باید آنتی اکسیدان‌های مختلف را دریافت کنید. به همین دلیل پزشکان معتقدند که جو دوسر دارای خاصیت ضد سرطانی مناسب است.

 سلامت دستگاه گوارش

جو دوسر سرشار از فیبری به نام بتا گلوکان است. این ماده یک فیبر محلول در آب است. که فواید بیشماری برای سلامتی بدن شما و به ویژه دستگاه گوارشی دارد. فیبر موجود در جو دوسر سبب کاهش سطح LDL یا کلسترول بد خون می‌شود. همچنین قند خون را کاهش می‌دهد و سبب ایجاد احساس سیری می‌شود. برای همین دلیل جو دوسر برای چاقی و درمان آن بسیار مفید است.

اما بهبود سطح سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها، مهم ترین فایده مصرف خوراکی‌های حاوی فیبر است. فیبر موجود در جو دوسر، باعث افزایش باکتری‌های مفید روده بزرگ می‌شود. و فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد. به همین دلیل بسیاری برای لاغری و افزایش سلامت روده‌ها به دنبال طریقه مصرف جو دوسر برای لاغری هستند.

کمک به سلامت قلب با بهبود سطح کلسترول خون و کاهش LDL

مصرف خوراکی‌های حاوی جو دوسر سبب کاهش سطح کلسترول خون، به ویژه کلسترول بد یا LDL می‌شود. به این ترتیب، جو دوسر می‌تواند سبب بهبود سلامت قلب شود. در دهه اخیر، بیماری‌های قلبی سهم بزرگی از مرگ و میر را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند. متخصصان معتقدند که افزودن جو دوسر به رژیم غذایی، موجب سلامت قلب خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از افراد اخیرا با خواص نان جو آشنا شده‌اند. و نانجو را جایگزین نان‌هایی کرده‌اند که با آرد سفید تهیه می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید