خودکشی گروهی ۲۸ نهنگ خلبان در سواحل استرالیا

    کد خبر :429830

منابع خبری گزارش دادند: در دومین حادثه در آب‌های جنوب اقیانوس آرام در هفته جاری، یک گروه شامل ۲۸ نهنگ خلبان به طور دسته جمعی با شنا به سوی سواحل جنوب شرق استرالیا در ایالت ویکتوریا به خشکی افتادند و در این مناطق تلف شدند.

یک خلبان در پرواز خود بر فراز ایالت ویکتوریا لاشه‌های این نهنگ‌ها را به طور اتفاقی در سواحل ایالت ویکتوریا پیدا کرده است.

مسئولان محلی و داوطلبانی که برای نجات این نهنگ‌ها اعزام شدند گفتند که هشت نهنگ را زنده یافتند، اما به دلیل عدم توانایی در بازگرداندن این حیوانات عظیم الجثه به دریا آن‌ها نیز تلف شدند.

رئیس پارک ملی ویکتوریا اعلام کرد که علت این حرکت و خودکشی گروهی نهنگ‌ها مشخص نیست و باید دانشمندان محیط زیست به آن پاسخ دهند و راه حلی برای جلوگیری از این گونه از حیات وحش اقیانوس آرام پیدا کنند، زیرا این حوادث در ماه‌های اخیر تکرار شده است.

روز دوشنبه هفته جاری نیز در اقدامی نادر یک گروه بزرگ بیش از ۱۴۵ نهنگ عنبر به طور دسته جمعی در مناطق دورافتاده نیوزیلند در جنوب غرب اقیانوس آرام خود را به سواحل رسانده و به طور دسته جمعی خودکشی کردند.
مرگ و میر این نهنگ‌ها نیز چهارمین حادثه زیست محیطی مشابه در هفته گذشته در سواحل مختلف نیوزیلند اعلام شد.

خودکشی نهنگ‌ها به صورت گروهی در سواحل نیوزیلند در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

براساس گزارش نهاد‌های مسئول در این کشور اقیانوسیه، در سال گذشته این کشور شاهد ۸۵ مورد خودکشی آبزیان اقیانوس آرام بوده که عمدتا این حادثه‌های زیست محیطی ماهیان مختلف به صورت انفرادی دست به این اقدام زده اند.

خودکشی نهنگ‌ها و دلفین‌ها پدیده‌ای ناشناخته است که دلایل مختلفی برای آن ذکر شده، اما در این اقدام نهنگ‌ها و دلفین‌ها خود را به ساحل می‌رسانند و پس از آن به علت کم آبی بدن، فشار وزن یا خفگی پس از جزر و مد می‌میرند.
در سال ۹۵ نیز ۴۰۰ نهنگ با رساندن خود به سواحل نیوزیلند به طور گروهی دست به خودکشی زدند که نیرو‌های امدادی با کمک مردم محل موفق به نجات ۱۰۰ نهنگ شدند، اما ۳۰۰ نهنگ دیگر جان خود را ازدست دادند.

به گزارش ایرنا:متخصصان محیط زیست می‌گویند: اگرچه دلیل حرکت نهنگ‌ها و دلفین‌ها به سوی ساحل آن هم برخلاف روند طبیعی زندگی آن‌ها به طور کامل شناخته شده نیست، اما عواملی مانند بیماری، خطای ناوبری، نامناسب بودن ویژگی‌های جغرافیایی، جزر (پایین آمدن سطح آب) شدید و ناگهانی دریا، فرار از دست شکارچیان یا تغییرات ناگهانی و شدید آب و هوایی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید