خودروی‌ها و فلزی‌ها پیشتاز رالی صعود

  • اقتصادی
  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۴۴
    کد خبر :277015

با تخیله هیجانات فروش در روزهای گذشته شاهد از سر گیری افزایش تقاضا در اغلب گروه های بازار هستیم. به نظر می رسد با تکمیل روند اصلاحی شاخص، قیمت سهام در محدوده های جذاب قرار گرفته و اقبال سرمایه گذاران را به همراه دارد.

با انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص تصمیم ترامپ برای ادامه برجام، بازار سهام اما در دو روز اخیر بی توجه به نتیجه تصمیم گیری، معاملات مثبتی را تجربه کرد.

در جریان دادوستدهای روز جاری تاکنون شاخص کل بورس با افزایش 412 واحدی خود را به محدوده 93 هزار و 570 واحد رسانده است. شاخص هم وزن نیز با رشد 76 درصدی در رقم 16 هزار و 626 واحد قرار دارد.

تا این لحظه 460 میلیون ورقه بهادار به ارزش 85 میلیارد تومان در بورس دست به دست شده است که از این میزان 60 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشته است.

در بین گروه های صنعت، سه گروه فلزات اساسی، خودرویی ها و سرمایه گذاری بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند. همچنین گفتنی است اغلب نمادهای این سه گروه در محدوده های مثبت در حال معامله هستند.

در بین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص «فملی»، «فخاس»، «شبندر» و «شپنا» هرکدام به ترتیب 38، 37 ، 24 و 20 واحد دماسنج بازار را تقویت کردند. اما در سوی منفی های ضعیف نیز «فارس»، «کرمانشا» و «بترانس» تا حد اندکی از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

شاخص فرابورس هم از رالی صعود جانماند و با رشد 9 واحدی هم اکنون در ارتفاع یک هزار و 80 واحد قرار دارد. در این بازار نیز معاملات مثبت «میدکو»، «سرچشمه» و «ارفع» بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید