خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ چیست + کاربرد آن

    کد خبر :985069

خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ و تمامی دانستنی های آن مهم ترین موضوعی است که امروز به آن خواهیم پرداخت، این سنگ شگفت انگیز و بسیار زیبا با داشتن قابلیت نمایش هفت رنگ یکی از زیباترین کشفیات بشر است که در عین زیبایی، خواص و فواید زیادی دارد. از این سنگ قیمتی و با ارزش در تولید انواع زیورآلات مثل گوشواره، گردنبند و دستبند زنانه استفاده می شود. البته اهمیت آن بیشتر در خواص ماورایی است که دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تمام خواس سنگ الکساندریت و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ

سنگ الکساندریت یکی از قیمتی ترین سنگ های کشف شده در طبیعت است که شکل و ظاهر متفاوت از هر سنگ قیمتی که تا به حال دیده‌اید، دارد. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به تغییر رنگ در حالت های مختلف اشاره کرد، در واقع سنگ الکساندریت در زیر مجموعه سنگ هایی با قابلیت تغییر رنگ از جنس کریزوبریل یا سیکلو سیلیکات ها هستند که در دسته بندی سنگ های معدنی قرار می گیرند. تاریخ پیدایش این سنگ به سال های خیلی دور برمی‌گردد اما برای اولین بار یک معدن کار فلانی آن را کشف کرده است.

خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ

بر اساس باورهای قدیمی و با توجه به تجربیات گذشتگان سنگ الکساندریت هفت رنگ، ماورایی است و تاثیرات زیادی بر جسم و روح افراد صاحب آن دارد. از مهم ‌ترین خواص سنگ الکساندریت برای بدن می توان به تقویت دستگاه گوارش اشاره کرد. ممکن است تعجب کنید که این سنگ چگونه می‌تواند بر دستگاه هاضمه بدن تاثیر گذار باشد این امر به واسطه انرژیهای مثبت ساطع شده از آن به دست می آید، البته خواص دیگری نیز برای بدن دارد که شامل موارد زیر هستند:

♦ درمان سرطان خون و تنظیم گلبول قرمز

♦ ایجاد عملکرد مناسب برای سلول های پروتئینی

♦ ترمیم کننده بافت های عصبی و سلولی از بین رفته

♦ بهترین یاری رسان برای درمان اختلالات لوزالمعده و گره های لنفاوی

♦ تقویت عملکرد سیستم عصبی طحال و بیضه ها برای تاثیرگذاری بیشتر برشی از این سنگ باید داخل آب قرار گرفته و با استفاده از آب و آن بدن خود را شستشو دهید.

♦ از بین بردن لخته های خونی که باعث بروز مشکلات قلبی می شود و برای این کار می توانید سنگ را هر روز روی چاکراه قلب قرار دهید.

موارد عنوان شده از مهم ترین خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ بر روی جسم انسان است البته سنگ با داشتن خواص ماورایی می‌تواند بر روی روح افراد نیز بسیار تاثیر گذار باشد که شامل موارد زیر هستند:

♦ افزایش میزان تمرکز و تقویت توانایی های یادگیری های افراد

♦ برطرف کننده افسردگی های روحی و رفع غم و دردهای ذهنی

♦ احساسات معنوی فرد برای برقراری ارتباط با منابع انرژی موجود در جهان

♦ داشتن حالت شفابخش و ایجاد گرمای اعتقاد برای تقویت خلاقیت و تخیل

♦ ایجاد حالت مهر و محبت بین افراد و از بین بردن ریشه های حسادت و کینه

♦ ایجاد حالت های روحی آرامبخش برای از بین بردن خشم و بالابردن نظم در کار

♦ برقراری رابطه متقابل بین جسم و روح انسان و تاثیر گذاری بر روی عملکرد مغز

♦ از مهمترین خواص الکساندریت هفت رنگ برای روح انسان ایجاد تعادل روحی و بالا بردن اعتماد به نفس و آرامش فکری است

♦ بر اساس باورهای قدیمی این سنگ نماد اقبال خوشبختی و شانس خواهد بود اما در باور های روسی الکساندریت هفت رنگ را برای به دست آوردن قدرت و عشق و ثروت استفاده می کردند.

روش های تشخیص سنگ الکساندریت  هفت رنگ اصل

با توجه به اهمیت و خواص این سنگ بر روی جسم و روح انسان می توان به ارزش مادی و معنوی و آن پی برد، همانطور که می دانید در تمام شرایط برای معرفی اجسام ارزشمند افراد سودجویی هستند که با هدف کسب درآمد و سود نمونه های تقلبی این سنگ را به بازار عرضه می‌کنند.

افرادی که اطلاعات زیادی درباره چگونگی تشخیص الکساندریت هفت رنگ اصل را ندارند فریب به آنها را خورده و پول زیادی را بابت یک جسم بی ارزش پرداخت می‌کند، به همین دلیل بهتر است روش های تشخیص سنگ الکساندریت اصل را بدانید تا در صورت مواجهه با چنین مشکلاتی  فریب نخورید.

قیمت سنگ

با وجود اینکه افراد سودجو با هدف کسب سود و درآمد این کار را انجام می‌دهند اما گاهی با یک اشتباه ناشیانه قیمت سنگ را خیلی کمتر از میزان ارزش آن بیان می کند، این امر یکی از اصلی ترین روش های تشخیص سنگ الکساندریت تقلبی از چرا که این سنگ نادر به دلیل کمیاب بودن از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

تغییر رنگ

یکی از مشخصه های اصلی سنگ الکساندریت هفت رنگ بودن آن است که می توان با استفاده از این ویژگی اصل و بدل بودن آن را تشخیص داد.

شکل ظاهری

اگر قصد خرید سنگ الکساندریت هفت رنگ از مراجع معتبر را دارید می توانید برای تشخیص واقعی بودن آن از میکروسکوپ استفاده کنید. این گوهر کمیاب بسیار شفاف است و با داشتن خط های منحنی شکل، طراحی شکیل و جذابی از خود به نمایش می‌گذارد که با استفاده از میکروسکوپ می توان به راحتی خطوط را دید.

ضریب شکست نور

با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص می توانید ضریب شکست نوری این سنگ را به دست آورید و با توجه به قسمت معرفی‌نامه آن اصل را از بدل تخفیف دهید. ضریب شکست نوری سنگ الکساندریت 1.746 تا 1.775  و میزان سختی آن حدود 8.5 است.

جمع بندی

خواص سنگ الکساندریت هفت رنگ تاثیرات مثبتی بر ذهنف روح و جسم انسان دارد و می توانند نگهدارنده شما از خطرات زیادی باشد به همین دلیل داشتن زیورآلاتی که با این سنگ مزین شده اند می تواند انتخاب ایده آل باشد. قیمت دستبند مردانه که با این سنگ دیزاین شده به نسبت خرید یک ادکلن بسیار مقرون به صرفه تر است. اگر قصد خرید برای عزیزان خود را دارید به سایت نوا استایل مراجعه نمایید در این مجموعه می توانید تمام محصولات را با توجه به قیمت درج شده بررسی کنید، از قیمت گردنبند نقره تا نمونه های طلا یا سایر فلزات با دیزاین های متفاوت در این مجموعه درج ده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید