خواص بی نظیر پوست انار

    کد خبر :1027374
پوست انار

 انار یک میوه بهشتی و پرخاصیت است.خیلی از افراد پوست انار را دور می اندازند . از خواص آن غافل هستند. شاید باورتان نشود اما پوست انار هم خاصیت های بسیار زیادی دارد. در ادامه به طئر خلاصه به خواص بی نظر پوست انار اشاره شده است.

مهم ترین خواص پوست انار

درمان و سفید کردن لکه‌های پوست صورت

درمان آکنه

مقابله با اشعه ماوراء بنفش

بهبود و ترمیم زخم‌ها

بهبود وضعیت کلسترول و قند خون

حفاظت از پوست در برابر علائم پیری

بهبود عملکرد شناختی مغز

جلوگیری از آسیب‌های شنوایی

خواص ضد سرطانی

جلوگیری از تحلیل استخوان و ترمیم بافت استخوانی جدید

درمان التهاب مفاصل و آسیب به غضروف‌ها

بهبود گلودرد و مقابله با عفونت‌ها

خواص پوست انار برای آلزایمر

استرس اکسیداتیو، یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماری آلزایمر، با اثرات آسیب‌رسان خود در بدن، نقش آفرین است. با توجه به غنی بودن پوست انار از آنتی‌اکسیدان، توقع می‌رود که در ارتقاء کیفیت زندگی بیماران مبتلا به این بیماری تأثیرات مثبتی داشته باشد. یک مطالعه با حضور ۳۶ بزرگسال سالم نشان داده است که مکمل‌هایی با محتوای عصاره پوست انار، توانایی بهبود عملکرد شناختی را در انسان‌ها دارد.

خواص ضد سرطانی پوست انار

پونیکالاژین، یک نوع پلی‌فنل موجود در پوست انار، در مطالعات متعددی خواص ضد سرطانی خود را نشان داده است. به ویژه در درمان سرطان‌های پروستات، سینه، دهان و روده بزرگ، استفاده از عصاره پوست انار به عنوان یک راهکار امیدوارکننده ظاهر شده است. علاوه بر این، پوست انار به لطف غنی بودن از آنتی‌اکسیدان‌ها، ممکن است در مقابله با سرطان کبد و محافظت از کبد نیز مفید واقع شود.

مزایای استخوانی و دندانی از پوست انار

بعضی از تحقیقات اولیه به ویژه در مطالعات حیوانی نشان‌دهنده است که خواص پوست انار می‌تواند به جلوگیری از تحلیل استخوان و ترمیم بافت استخوانی جدید کمک کند. همچنین، با استفاده از دهانشوی حاوی عصاره پوست انار، می‌توان به جلوگیری از پوسیدگی دندان و تشکیل پلاک پرداخت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید