خلع درجه یک سردار سپاه به روایت فارس

    کد خبر :799489

برخی کانال‌های تلگرامی طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر بر حجم اخبار جعلی درباره سپاه افزوده‌اند و تقریباً روزانه یا هفتگی خبری جعلی درباره کل سپاه یا یکی از سرداران و فرماندهان سپاه منتشر می‌شود.

در جدیدترین این نمونه‌ها یکی از کانالهای زرد که تحت عنوان اخبار محرمانه و نیمه‌محرمانه، اخبار جعلی و کذب را منتشر می‌کند، مدعی شده است که سردار آبرومند معاون هماهنگ‌کننده سابق سپاه خلع درجه شده است! در حالی که اطلاعات موثق حاکی است که این خبر از اساس دروغ و جعلی است و سردار آبرومند هم‌اینک به عنوان رئیس گروه مشاوران فرمانده کل سپاه و رئیس هیات عالی اندیشه‌ورزی سپاه مشغول فعالیت است.

فارس نوشت، این کانالهای خبری برای باورپذیرکردن اخبار جعلی خود حجم زیادی از اطلاعات غلط و درست را به هم دوخته و نهایتاً ادعایی را مطرح می‌کنند تا مخاطب تصور کند این حجم از اطلاعات نمی‌تواند از طرف منبع خبری بی‌اطلاعی صادر شود!

این یکی از تکنیک‌های عملیات روانی برای ارائه اخبار جعلی و هدفمند است. این رسانه‌های زرد معمولاً بخشی از این اطلاعات را از اخبار درست یا غلطی که پیشتر منتشر شده و بخشی دیگر را از اطلاعاتی که برای مخاطب امکان راستی آزمایی فوری و راحت آن وجود ندارد تامین می‌کنند.

آمدنیوز متعلق به روح‌الله زم معدوم جزو بنیانگذاران این رویکرد رسانه‌ای زرد و جعلی در فضای تلگرام بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید