خطیب جمعه تهران: یاوه گویی ترامپ باعث اتحاد کشورهای اسلامی دربعد مقاومت شد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۶
    کد خبر :174761

امام جمعه موقت تهران،گفت: ترامپ و رژیم صهیونیستی با اهداف شومی که منظور کرده بودند ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی را دنبال می کردند اما یاوه گویی ترامپ باعث اتحاد کشورهای اسلامی در بعد مقاومت شد .

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود:موضوع فلسطین مساله اول جهان اسلام است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش داشتند به حاشیه رانده شود و تا حدی هم رانده شده بود اما سخنان ابلهانه ترامپ باعث شد همه کشورهای اسلامی متحد شده و عکس العمل نشان دهند.
صدیقی ادامه داد: استکبار و همراهانش نه تنها به هدف خود نرسیدند بلکه باعث شدند نفوذ منطقه ای ، عاطفی ، سیاسی و نظامی ما در منطقه تعمیق شود و در برابر خطرهای جدید، کشورهای اسلامی با اتحاد خود در بعد مقاومت و تشکیل زینبیون، حیدریون و فاطمیون، حلقه مستحکم دفاعی بوجود آورند .
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه که زوال اسرائیل نه در مدت طولانی بلکه به زودی قطعی و غیر قابل انکار است، اظهارکرد: مردم فلسطین یکپارچه به پا خاسته وانتفاضه سوم را بوجود آوردند، اجلاس اضطراری کنفرانس اسلامی محقق شد و قطعنامه جهان اسلام منعکس گردید و مساله فلسطین بار دیگر در جایگاه خود قرار گرفت .
صدیقی گفت:بار دیگر انزاوی امریکا در جهان رقم خورد زیرا خود غربی ها و هم پیمانانش این مساله را رد کردند و نخست وزیر بی شرم اسرائیل نیز وقتی به فرانسه رفت به او اعلام کردند که حرف ترامپ را قبول نداریم زیرا خلاف قطعنامه های سازمان ملل است و حاضر نشدند به آنها چراغ سبز نشان دهند .
خطیب جمعه تهران افزود: اینها امدادهای غیبی است زیرا هرچه تلاش می کنند به ما ضربه بزنند به خودشان برمی گردد و به لطف خدا ما قوی تر و استکبار هر روز ضعیف تر می شود.
حجت الاسلام صدیقی در ادامه توصیه کرد: انتفاضه ای که با توصیه هوشمندانه پرچمدار مستضعفان در غیبت امام زمان یعنی حضرت امام خامنه ای آغاز شده باید ادامه یابد و به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم فلسطین باید یکپارچه به پاخیزند و مسلح شوند و کشورهای اسلامی که در کنفرانس جمع شدند به قطعنامه بسنده نکنند وهمه به میدان بیایند.
صدیقی افزود: به توصیه دبیر کل حزب الله لبنان کشورها سفارت خانه های اسرائیل را در برخی کشورها تعطیل کنند و سفرای امریکا را احضار کرده و یادداشت اعتراضی بدهند و همچنین یکی از صاحب نظران عربی خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی شده است تا امریکا در انزوای اقتصادی،سیاسی و فکری و مورد نفرت جهانی قرار گرفته و تحت فشار از یاوه گویی و زورگویی دست بردارد.
وی ادامه داد: این مساله سابقه دارد و در سازمان ملل دو قطعنامه ظالمانه برای مشروعیت دادن به اسرائیل غاصب صادر شد ولی در این دو قطعنامه تقسیمی که بین فلسطین و اسرائیل بیان کرده ومصوب کرده اینست که قدس ازآن فلسطینی ها و به عنوان جایی که در اشغال اسرائیل است معرفی شده ولی بعد ها کنکره امریکا تصویب کرد که به عنوان پایتخت اسرائیل باشد.
خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: روسای جمهور سابق امریکا همگی مثل ترامپ هستند با این تفاوت که ترامپ، شرور بدون نقاب ولی آنها شرور با نقاب مخملی بودند .
صدیقی گفت: اینکه ترامپ جرات کرد تا این حرف خطرناک را بزند بخاطر این است که عقل ندارد و این بی عقلی برای کشور و ملتش چه مشکلاتی را فراهم آورده و برای جهان بشریت چه بحرانهایی را ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه ‘عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد’، گفت: ما موحد و معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم و خدا را در ربوبیت حکیم و عزیز می دانیم و می دانیم ملت و انقلاب ما براساس دستور خدا بوده و ملت ما به پیروی از رهبری موحد در خط خدا حرکت می کند .
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: هم در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی و همچنین فتنه های 78 و88 همه جا دست خد ا از آستین برامده و با امداد های غیبی مردم تثبیت شده اند، در مقطع دیگر استکبار داعش را ساخته بود که حصار امنی برای اسرائیل درست کنند و دو کشور مهم عراق و سوریه را تجزیه کنند که در آنجا هم به هدف شوم خود نرسیدند .
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به وضعیت کشور یمن اشاره کرد و افزود: امداد الهی شامل حال یمنی ها نیز شد و از بین رفتن علی عبدالله صالح مهره فتنه گر که تحت تاثیر عربستان خائن و امارات نگرانی بوجود آورده و بدنبال فتنه داخلی بود اما کشته شدن این فتنه گر مردم یمن را منسجم تر کرد و امید آن می رود رژیم کودک کش و بی رحم که نه مسلمان و نه عرب است به همین زودی به سزای عملش برسد .
صدیقی همچنین به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: قبل از آمدن امریکا و استعمار و عقب ماندگی از علم و فرهنگ دینی و اخلاقی، ما دانشگاه جندی شاپور و خواجه نصیر طوسی داشتیم و همه علوم زیر لوای اسلام ترتیب داده شده بود .
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ابن سینا و خواجه نصیر و دیگر بزرگان و ریاضی دانان و طبیبان بزرگ در کشور ما بودند و علوم اسلامی از قرآن و حدیث گرفته شده بود و علمی سالم همچون هسته ای صلح آمیز بود و بی اخلاقی و هرزگی نداشت .
صدیقی گفت: با پیروزی انقلاب علما در مساجد دانشگاه به تحصن نشستند و زیر پرچم ولایت فقیه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به صورت برنامه درآوردند .
وی افزود: بنابراین دانشگاه ها اگر به بایدها و نبایدها و حوزه ها به نیازهای جامعه و دانشگاه توجه کنند و شایستگی ها را از حوزه ها بگیرند علوم هدفدار خواهد شد و جامعه به مقاصد عالی خواهد رسید .
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دستغیب گفت : این شهید محراب، عارف ،حکیم و معلم اخلاق بودند که شهادت وی را به محضر شریف امام زمان بازماندگان وملت تبریک وتسلیت عرض می کند .
صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز تقوا را کلید حل تمام مشکلات دانست و گفت: خداوند همراه کسانی است که تقوا دارند، یعنی زندگی آنها با محاسبه رضای الهی تنظیم شده است و حریم خدا را نگه می دارند.
به گزارش ایرنا،وی افزود:هرگاه انسان گناه می کند شیطان فرمانده است و همان مقدار که مسئولین سیاسی کشورها از شیطان بزرگ اطاعت می کنند دلیل ذلت وخواری است و کسی نباید در مقابل شیطان بزرگ که دشمن همه بشریت است و در ظاهر و باطن گردن کلفتی می کند کوتاه بیاید.
امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد:کسانی که امریکا و قدرتهای استکباری غرب را یاری می کنند وبا برنامه های انها برای مردمشان برنامه ریزی می کنند به ظالم کمک کرده اند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید