خطر ریزش بهمن و سرمازدگی در ارتفاعات

    کد خبر :1049406
ریزش بهمن و سرمازدگی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف در ارتفاعات کشور و خطر ریزش بهمن خبر داد و گفت: کوهنوردی در روز‌های پایانی هفته با مخاطره همراه است بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

صادق ضیاییان، درباره وضعیت ارتفاعات کشور در روز‌های پایانی هفته اظهار کرد: طی روز پنجشنبه (۵ بهمن) در ارتفاعات کشور بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق جمعه (۶ بهمن) فعالیت سامانه بارشی قوی همراه با بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود که حجم این بارش‌ها در زاگرس مرکزی زیاد و سنگین و در ارتفاعات مناطق مرکزی و شرقی کشور با شدت کمتری در جریان است.

وی افزود: در مناطق ذکر شده شرایط وقوع بهمن و ریزش برف وجود دارد و مه آلودگی موجود در این نواحی با کاهش دید افقی و عمودی همراه است و می‌تواند منجر به انحراف از مسیر شود همچنین با توجه به برودت هوا و حاکمیت شرایط زمستانه، خطر سرمازدگی وجود دارد و وزش باد شدید در مناطق کوهستانی کشور با تشدید سوزباد و افت محسوس دما همراه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تاکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، طبیعت‌گردی، دره‌نوری و اسکی مخاطره‌آمیز است، اظهار کرد: طی این روز‌ها کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند و تجهیزات کافی به همراه داشته باشند.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران گفت: طی روز پنجشنبه در ارتفاعات شمال تهران وضعیت جوی ابری و مه‌آلود، به تناوب بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و احتمال بهمن پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه نیز اوایل روز نیمه‌ابری خواهد بود و با توجه به حجم برف تازه از روز‌های قبل، در مسیر‌های مستعد شرایط وقوع بهمن وجود دارد، اما به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد شدید و از بعدازظهر بارش برف و کولاک مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، ضیاییان در پایان گفت: در این روز‌ها فعالیت کوهنوردی به دلیل وقوع بهمن و کولاک برف با مخاطره همراه است بنابراین کوهنوردان از صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید