خطر افزایش ابتلا به سرطان دهانه رحم با استعمال دخانیات

    کد خبر :977120
سرطان دهانه رحم استعمال دخانیات

طاهره اشرف گنجویی در نشست خبری دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان ایران که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ابتلا به سرطان دهانه رحم به میزان 99 درصد با ویروس HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) مرتبط است؛ هنوز واکسن این ویروس در واکسیناسیون ملی پذیرفته نشده و زنان مجبورند آن را با قیمت آزاد در حدود 2 میلیون تومان از داروخانه‌ها تهیه کنند.

وی افزود: این واکسن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم باید در گروه سنی 9 تا 26 سال در سه دوز و در فاصله زمانی 6 ماهه تزریق شود و اگر واکسیناسیون در گروه سنی کمتر از 15 سالگی انجام شود، دریافت 2 دوز کافی است.

اشرف گنجویی ادامه داد: ابتلا به سرطان دهانه رحم در کشورمان نسبت به سایر کشورها شیوع بیشتری دارد، این در حالی است که در آمریکا، استرالیا و جوامع اروپایی غربالگری این سرطان برای زنان انجام شده و واکسن آن نیز در برنامه واکسیناسیون آنها وجود دارد.

مصرف سیگار و قلیان خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را افزایش می‌دهد

رئیس انجمن سرطان‌های زنان با بیان اینکه سرطان دهانه رحم از علل مهم مرگ و میر مادران ایرانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: این بیماری در زنان جوان زیر 50 سال شیوع بسیاری دارد و داشتن شریک جنسی متعدد، مصرف قلیان، سیگار و مشروبات الکلی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

در ادامه حمیدرضا دهقان منشادی؛ دبیر اجرایی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان گفت: واکسن HPV از بیماری‌هایی که باعث ایجاد سرطان دهانه رحم می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: در کشور نسبت به آمار جهانی افزایش بالاتری از میزان مبتلایان به سرطان‌های زنان را شاهد هستیم و حتی درصد ابتلا به سرطان نیز افزایشی است.

افزایش بهبود و امید به زندگی در مبتلایان به سرطان

دهقان منشادی تصریح کرد: با بهبود روش‌های درمانی، میزان بهبودی و امید به زندگی در بیماران سرطانی افزایش پیدا کرده و این نکته بسیار مثبت و دستاورد بزرگی است که در جامعه جهانی اتفاق افتاده ولی همچنان ما در این زمینه، هم از نظر دارویی و هم از نظر استفاده از تکنولوژی‌های روز فاصله داریم که امیدواریم به زودی با تلاش مسئولین و همکاران جامعه پزشکی این فاصله به کمترین حد برسد.

به گزارش تسنیم، به گفته وی در دهمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان ایران، مهم‌ترین بیماری‌های آنکولوژی زنان از سرطان‌های رحم شامل دهانه رحم، آندومتر، تخمدان و سرطان پستان بررسی خواهد شد و تازه‌های تشخیص و درمان و روش‌های مختلف جراحی و آنکولوژی و بررسی پیشرفت‌های دارویی و درمان‌های جدید برای بیماران به مدت دو روز به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید