خبر عجیب بازار خودروی ایران/ تیگو 8 چینی مونتاژی، یک میلیارد و 750 میلیون تومان قیمت خورد

    کد خبر :880033

«بازتاب»؛ مریم حسینی– روز گذشته مدیران خودرو طی مراسمی با اعلام قیمت نجومی خودروی تیگو 8، همه میهمانان خود را شوکه کرد.

این شرکت در یک حرکت انتحاری قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی را برای این محصول چینی در نظر گرفت و اعلام کرد: این خودرو ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی داشته در عین حال ۵ سال یا ۱۰ نوبت نیز سرویس رایگان برای آن پیش بینی شده است.

به این ترتیب تیگو 8 پرو گرانترین محصول چینی بازار ایران خواهد بود که با قیمت متوسط 19 هزار دلاری در بازار جهانی و با اعتماد به نفس تمام،  250 درصد بیشتر از قیمت واقعی در بازار آشفته ایران به فروش خواهد رسید.

این خبر بازتاب وسیعی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی به دنبال داشت به طوریکه بسیاری از کاربران ضمن انتقاد از سیاست های فروش مدیران خودرو؛ فرمول قیمت گذاری این خودرو را بسیار ناعادلانه توصیف کردند.

 

بد نیست بدانید تیگو 8 مدل 2021 به عنوان پرچمدار کمپانی چینی چری و با عنوان “چری تیگو 8 پلاس” شناخته می شود اما مدیران خودرو آن را با نام تیگو 8 پرو معرفی کرد.

این محصول در حال حاضر در کشورهایی مانند روسیه، فیلیپین و عراق و برخی دیگر از کشور های خاورمیانه عرضه شده است.

مدیران خودر در حالی برچسب قیمتی بیش از یک و نیم میلیاردی به این خودرو زده است که در حال حاضر تمامی محصولات کمپانی چری در ایران با اختلاف میلیونی و در سطح بازار پایین تر از قیمت کارخانه خرید و فروش می شوند و مشخص نیست این شرکت با چه انگیزه ای این قیمت نجومی را برای این محصول در نظر گرفته است.

 

 

اگر چه این خودرو با سطح امکانات و تجهیزات نسبتا خوب جهانی عرضه می شود ولیکن این موضوع نمی تواند معیار و ملاک منطقی برای این قیمت گذاری بالا باشد چرا که در حال حاضر خودروهای چینی مانند KMC K7 کرمان موتور ، دیگنیتی و فیدلیتی که توسط بهمن موتور عرضه می شوند، اختلاف قیمت حدود 500 تا 700 میلیون تومانی با تیگو 8 دارند.

گفته می شود سال آینده سبد محصولات چینی مشابه در ایران تکمیل تر می شود و خودرو هایی مانند جی‌ام‌سی S350 از ریگان خودرو، اف‌ام‌سی T5 از خودروسازی فردا و اس‌دبلیوام G05 از سیف خودرو و لیفان X80 از خودروسازان بم به کارزار رقابت تیگو 8 وارد می شوند و کار را برای مدیران خودرو سخت تر از قبل خواهند کرد.

از سوی دیگر رقبای دست دوم و معتبر تیگو 8 نیز با دست پر به جنگ این خودروی شاسی بلند تک دیفرانسیل خواهند رفت و در این محدوده قیمتی؛ خودروهای کارکرده مانند هیوندای توسان، هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج، رنو کولیوس و …گزینه قابل اطمینان تری نسبت به آن خواهند بود.

4
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:
    موافقم ۱

    در این مقطع زمانی این شرکت فقط می خواهد با این توهین به مردم ایران نشان دهد که چقدر قدرت دارد و چطوری می تواند یک جنس بنجول را به هر قیمتی حتی ۲۵۰ درصد بالاتر از قیمت جهانی (البته با مجوز از بالا) به مردم ایران بچپاند.البته که این خبر بیشتر جنبه توهین به وضعیتی مردم ایران گرفتار ان هستند دارد. یعنی حضرات با این توهین دیگه لگدمال کردن مردم ایران را به بالاترن حد ان رسانده اند.

  2. ناشناس گفت:
    موافقم ۱

    لااقل ایربگش باز میشه و ارزش سوار شدن هم داره. بازتاب دشمنی قسم خورده با چری و مدیران خودرو داریا!

  3. رضا فیاضی گفت:
    موافقم ۱

    تیگو ۸ پرو در عربستان ۵۵۰ میلیون
    تیگو ۸ پرو در ایران یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون
    یه ماشین ۲۰ هزار دلاری اونجا ۲۰ هزار دلار فروش میره اینجا ۶۴ هزار دلار

  4. مرتضی گفت:
    موافقم ۱

    داداش عین واقیت رو گفته کدوم دشمنی

دیدگاهتان را بنویسید