خبرهای ویژه احمد توکلی در مورد جلسه مهم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ۱۳:۴۰
    کد خبر :498699
احمد توکلی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصرار مجمع آن است که همه حرف ها زده شود. به طوری که وقتی دفعه قبل رأی گیری کردند بر کفایت مذاکرات اکثریت قاطع رأی منفی دادند و معتقدند بودند باید مباحث بیشتری طرح شود. این اهمیت موضوع را می رساند.

اگر تا دیروز فقط خواص به طور مشخص سیاسیون چشم انتظار اعلام نظر مجمع تشخیص درباره لایحه پالرمو بودند اما امروز مردم عادی نیز روی این مسئله حساس شدند و می خواهند این مولفه را تصمیم گیری های خود لحاظ کنند.

احمد توکلی در گفتگو با نامه نیوز درباره چهارمین جلسه مجمع برای بررسی لایحه پالرمو گفت: در مجمع هنوز تعدادی حرف نزدند و نوبت گرفتند من جمله خود من برای با دوم نوبت خواستم تا صحبت کنم.

وی افزود: اصرار مجمع آن است که همه حرف ها زده شود. به طوری که وقتی دفعه قبل رأی گیری کردند بر کفایت مذاکرات اکثریت قاطع رأی منفی دادند و معتقدند بودند باید مباحث بیشتری طرح شود. این اهمیت موضوع را می رساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدگاه نمایندگان دولت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعضای دولت اعلام کردند از آنجا که نتیجه تصمیم گیری بر قیمت کالا و ارز تأثیر می گذارد بنابراین بهتر است رأی گیری عقب بیفتد.

وی ادامه داد: احتمال می دهم فردا نیز همچون سه جلسه گذشته اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع بندی نرسند و ادامه بررسی لایحه پالرمو به جلسه بعد موکول شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تاریخ جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر طبق روال معمول هر دو هفته یک بار باشد، هفته آخر اسفندماه خواهد بود وگرنه به بعد از تعطیلات نوروز موکول می شود.

توکلی در واکنش به انتقاد صریح روحانی از اعضای مجمع تشخیص اظهار کرد: مراجع تصمیم گیری در هر نظامی یک شکلی دارد. در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز طبق قانون اساسی مسیر تصمیم گیری روشن است. اینکه بگویند 10-20 می توانند یا نمی توانند تصمیم بگیرند، حرف ناصوابی است چون دموکراسی به تعداد نیست بلکه به رعایت قاعده و قانون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید