خانم‌ها و آقایان با ابزارهای تخصصی بازاریابی پیامکی آشنا شوید

    کد خبر :968111

وقتی گوشی‌های تلفن همراه، به همراه‌های جدا نشدنی هر فردی تبدیل شدند، علاوه‌بر تماس‌های تلفنی، انواع روش‌های برقراری ارتباط نیز رونق گرفت و درست در همین زمان یعنی حدودا سی‌سال پیش در سال 1992 بود که سروکله‌ی پیامک یا همان SMS هم پیدا شد. اما اولین پیامک‌ها صرفا جنبه مناسبی داشت و بعد‌تر جای مکالمات کوتاه را گرفت و درست زمانی که ارسال و دریافت پیامک به بخشی از زندگی هر فردی تبدیل شد، مشاغل و کسب‌وکارها از بازاریابی پیامکی دیجیتال نیز به عنوان روشی جهت معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات خود  استفاده کردند. این روش از مارکتینگ بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت است و تقریبا 98درصد از پیامک‌های تبلیغاتی در سه دقیقه ابتدایی ارسال، توسط آنان باز و خوانده می‌شود.

اما جالب‌تر آنکه به دلیل منعطف بودن اس ام اس مارکتینگ، انواع مشاغل و کسب‌وکارها از این سرویس جهت معرفی و تعامل بیشتر با مشتریان خود استفاده می‌کنند و فرقی هم ندارد که کسب‌وکارشان چقدر بزرگ و شناخته شده یا کوچک، خانگی یا نوپا باشد.

بعد از کسب‌وکارها، نوبت به مراکز دولتی و بانک‌ها رسید که جهت اعلانات و هشدارها از سرویس پیامک استفاده کنند. که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در واقع مشترکین تلفن‌های همراه ترجیح می‌دهند به جای مراجعه حضوری یا پشت خط ماندن‌های طولانی برای صحبت با کارشناسان و کارمندان مراکز دولتی و خصوصی، خدمات خود را با ارسال و دریافت چند پیامک کوتاه دریافت کنند. اما برای استفاده و راه‌اندازی بازاریابی پیامکی از چه ابزارهایی می‌توان کمک گرفت؟

پنل پیامکی، اولین و بهترین ابزار بازاریابی پیامکی

در حال حاضر که استفاده از سامانه‌ها و پنل‌های پیامکی به بخش جدایی‌ناپذیر تبلیغات هر کسب‌وکاری تبدیل شده است. شرکت‌های ارائه دهنده چنین خدماتی نیز همواره در تلاش هستند تا سرویس‌های بهتری را برای جذب مشتریان ارائه دهند. از این رو مشاغل می‌توانند با توجه به بیزینس خود و میزان بودجه مورد نظر، سامانه‌های پیامکی خود را خریداری کرده و با مشتریان خود در ارتباط باشند. این پنل‌ها امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و همچنین مزایای بسیار زیادی دارد.

مزایای پنل ارسال پیامک انبوه

اولین و مهم‌ترین مزیت پنل‌های ارسال پیامک انبوه، مقرون‌به‌صرفه بودن آنهاست. همچنین برای استفاده از آن نیاز به استخدام افراد متخصص نیست و هنگامی که پنل ارسال پیامکی را خریداری می‌کنید تیم‌های پشتیبانی جهت راه‌اندازی به شما کمک خواهند کرد.

از دیگر مزایای آن سریع و مطمئن بودن است، در برخی مشاغل، برای برخی اطلاع‌رسانی‌ها نباید حتی دقیقه‌ای تاخیر داشته باشد که می‌توانید در هنگام خرید پنل، سرعت ارسال را نیز تست کنید. از آن‌جایی که مشترکین برای دریافت پیامک نیازی به اینترنت ندارند، می‌توان گفت روشی مطمئن است و اگر مشترکین در مناقط خارج از پوشش آنتن‌دهی باشند، به محض ورود به مناطق تحت پوشش پیامک را دریافت می‌کنند.

از دیگر مزایای اس ام اس مارکتینگ قابلیت ادغام آن با سایر روش‌های تبلیغاتی و کانال‌های ارتباطی است. مشاغل و کسب‌وکارها در کمپین‌های خود می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنین با روش‌های مثل ایمیل مارکتینگ به صورت تکمیل کننده راه یکدیگر عمل می‌کنند و استفاده این دو روش بازاریابی در کنار یکدیگر همیشه نتایج خوبی را به همراه داشته است.

امکانات پنل ارسال پیامک انبوه

از مهم‌ترین امکانات پنل ارسال پیامک انبوه، بانک شماره تلفن مخاطبان است که به مشاغل این امکان را می‌دهد علاوه‌بر ایجاد دفترچه تلفن‌های مشتریان خود در دسته و گروه‌های مختلف، به بانک شماره تلفن‌های مخاطبان هدف که از نظر، سن، جنسیت، شغل، منطقه و … دسته‌بندی شده‌اند دسترسی داشته باشند و برای آنان پیامک ارسال کنند. همچنین استفاده از پنل‌ها امکان ارسال پیامک از طریق کد پستی و دکل مخابراتی BTS را نیز برای آنان امکان‌پذیر می‌سازد.

از آنجایی که امکان شخصی‌سازی پنل‌ها وجود دارد، کاربران می‌توانند با توجه به نیاز و کسب‌وکار خود سامانه پیامکی خود را سفارش دهند و از ان استفاده کنند، همچنین برای استفاده از این پنل‌های هیچ محدودیتی وجود ندارد و کاربران می‌توانند با خر دستگاهی مثل، رایانه، تبلت و یا حتی گوشی تولفن همراه از پنل خود به راحتی استفاده کنند.

نکته قابل توجه در مورد پنل‌های ارسال پیامک انبوه این است که ماژول‌های بسیار زیادی دارد که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد به طور مثال راه‌اندازی منشی تلفنی. از این رو با داشتن کمی خلاقیت و نوآوری هر کسب‌وکاری می‌تواند بهترین استفاده را از این پنل‌ها داشته باشد. اما به شرکت ارائه دهنده خدمات حتما توجه کنید چراکه تعرفه‌ها و قراردادهای متفاوت از یکدیگر را ارائه می‌دهند. سرویس پیامکی کندو اس ام اس نیز علاوه‌بر آنچه که در مورد مزایا و امکانات سامانه‌های پیامکی گفته شد، در قرارداد خود به دلیور بیس بودن پیامک‌ها نیز اشاره دارد، به این معنی که به هر دلیلی پیامک به دست مخاطبان نرسید، مبلغ به صورت آنلاین در همان لحظه به حساب کاربری منتقل می‌شود. از این رو با توجه به شغل و میزان بودجه مورد نظر خود برای بازاریابی پیامکی، می‌توانید بهترین و کاربردی‌ترین پنل را که یکی از ابزارهای تخصصی بازاریابی پیامی است را خریداری کنید.

افزونه‌های پیامکی، ابزاری قدرتمند در وردپرس شما

پیش از این گفته شد که به دلیل منعطف بودن بازاریابی پیامکی، می‌تواند با مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. برقراری تعامل با مشتریان می‌تواند یکی از مهم‌ترین آن‌ها باشد. مخصوصا پیامک‌هایی که بسیار حساس به زمان هستند، مثل ثبت استعلام از گارانتی محصول و یا ارسال پیامک بعد از ثبت و خرید برای مشتریان. با اضافه کردن ابزار قدرتمندی مثل افزونه‌های پیامکی یا پلاگین تحت وردپرس می‌تواند امکانات و ویژگی‌های جدیدی را به صفحه‌های وب‌سایت خود اضافه کنید و با ارسال پیامک لحظه‌ای برای مشتریان خود، باعث رضایت و اعتماد بیشتر آن‌ها شوید.

مودمGsm ، یکی از اولین ابزارها

مودم Gsm، در واقع یکی از اولین سخت‌افزارها جهت ارسال پیامک است که برای ارسال اس ام اس باید داخل آن سیم‌کارت قرار داد و برای مخاطبان پیامک ارسال کرد. استفاده از این ابزار کمی قدیمی شده است و به دلیل محدودیت در زمان و تعداد پیامک‌ها و عدم امکان ارسال پیامک از طریق شماره‌های اختصاصی، در حال حاضر مشاغل و کسب‌وکارهای کمتری از ان استفاده می‌کنند.

شاید تا پیش از چند دهه پیش وقتی صحبت از راه‌اندازی کسب‌وکاری می‌شد، در ذهن همه کارخانه‌ها، شرکت‌ها و کارگاه‌هایی شکل می‌گرفت که تعداد زیادی کارمند هر روز وارد آن‌ها می‌شدند و محصولاتی را تولید می‌کردند، رادیو و تلویزیون تبلیغات آن‌ها را پخش می‌کرد و روی بیلبوردهای بزرگ برند آنان نمایان می‌شد. اما در حال حاضر وقتی صحبت از کسب‌وکاری می‌شود، می‌توان به مشاغل کوچک و خانگی هم اشاره کرد که توانسته‌اند با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی مثل پیامک مارکتینگ، محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنند. آنان با داشتن بهترین ابزارهای بازاریابی پیامکی توانسته‌اند به خوبی با مشتریان خود در تعامل باشند و نیاز و خواسته‌های آنان را برطرف سازند. و شاید به همین دلیل است که دیگر فرقی نمی‌کند صاحب یک کارخانه بزرگ با برندی معروف هستید یا کسب‌وکار خانگی خود را اداره می‌کنید، مهم این است که روش‌های بازاریابی نوین بشناسید و در بیزینس خود از آن‌ها استفاده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید