حیدری: با ورود VAR استرس از تماشاگران و داوران برداشته می‌شود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۷
    کد خبر :583458

بیژن حیدری، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، با ورود سیستم کمک داور ویدیویی استرس از تماشاگران و داوران برداشته خواهد شد.

بیژن حیدری درباره حضور در کلاس‌های دانش‌افزایی و پیش‌فصل داوری فوتبال گفت: کلاس‌ها بسیار خوب بود و مدرس خوبی هم در این کلاس‌ حضور داشت. ایشان (سوبخیدین) به زبان خیلی ساده مطالب را برای داوران بیان کرد و امیدوارم نتیجه خوبی از این کلاس‌ها گرفته باشیم.

داور فوتبال کشورمان درباره ضرورت استفاده از سیستم VAR در فوتبال ایران افزود: کمک داور ویدئویی صد درصد به فوتبال ما کمک می‌کند، ولی قبل از این موضوع باید بدانیم که VAR آمده است تا اشتباهات داوری را کاهش دهد، نه اینکه این اشتباهات را کامل از بین ببرد, اگر با این دیدگاه به این موضوع نگاه کنیم شک نکنید استرس از تماشاگران، باشگاه‌ها و داوران برداشته خواهد شد.

حیدری در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما کمک داور ویدیویی چه زمانی وارد فوتبال ما می‌شود؟»، تصریح کرد: کارهای مقدماتی این کار انجام شده و مراحل اولیه آن براساس نظر فیفا در کشورمان استارات خورده است. هفته گذشته در این زمینه سمینار کمک داور ویدیویی تشکیل شد و داوران هم در این دوره آموزش اولیه را دیدند که یکی از مراحل پروسه VAR بود. باید این موضوع را عنوان کرد که قطعاً کمک داور ویدیویی وارد فوتبال ما خواهد شد.

به گزارش تسنیم ،وی درباره مشکلات داوری فوتبال در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: همیشه در اول فصل یکسری مشکلات وجود دارد و یکی از این موضوعات هم به خود داور برمی‌گردد تا از نظر آمادگی جسمانی خود را به شرایط ایده‌آل برساند که من امیدوارم امسال نقطه عطف فوتبال‌مان داوری باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید